Chociaż zima kolejny rok z rzędu nas oszczędziła i myjnie (szczególnie te samoobsługowe) nie były narażone na pracę w ekstremalnych temperaturach, warto zlecić Serwisowi WSOP wykonanie kompleksowego przeglądu technicznego i przygotować urządzenie do sezonu wiosna/lato.

Przegląd myjni obejmuje kilka kluczowych punktów, które wymagają szczególnej uwagi i troski. W myjni ważne jest właściwe przygotowanie wody, zanim trafi ona do mycia. Pierwsze czynności, jakie wykona serwisant WSOP, to sprawdzi wszystkie filtry (wstępny, węglowy, osmozy, itd.). Zabrudzony filtr może działać odwrotnie i zamiast wodę oczyszczać dodatkowo będzie ją zabrudzał. Wszelkie osady mogą być z kolei przyczyną kosztownej awarii i unieruchomienia myjni.

– Ważnym elementem przeglądu myjni są pompy wysokociśnieniowe oraz pompy chemii. Sugeruję, aby w pompach wysokociśnieniowych regularnie wymieniać olej. Jeżeli stwierdzimy podczas wymiany, że zlewany olej jest koloru mlecznego oznacza to, że uszkodzone jest uszczelnienie, które bezwzględnie należy wymienić. Producenci pomp zalecają wymianę uszczelnień co 500 godzin, a zaworków ssąco-tłoczących co 250 godz. pracy pompy. Tych zaleceń należy przestrzegać, ponieważ uszkodzenie pompy jest dużo kosztowniejsze, niż złudna oszczędność na jej regularnym serwisowaniu

– przekonuje dyspozytor Serwisu WSOP, Wojciech Piechaczek.

Po okresie zimowym warto sprawdzić, a jeszcze lepiej wymienić dysze wysokociśnieniowe w lancach. W okresie zimowym podlegają one szybszemu zużyciu. Oznaką wyeksploatowania jest przede wszystkim niższe ciśnienie na lancy oraz zniekształcony strumień wody. Niższe ciśnienie znacznie pogarsza jakość mycia i może być przyczyną niezadowolenie klienta, który korzysta z myjni.

Jednym z ostatnich punktów przeglądu po zimie powinno być sprawdzenie stanu produkowanej wody zmiękczonej oraz skuteczności działania systemu osmozy. Wszystkie te czynności wykona serwisant WSOP.

Wiosna to czas, kiedy zaczyna się tzw. „boom myjniowy”, a każda awaria, która skutkuje zamknięciem myjni nie dość, że obniża przychody, to jeszcze zniechęca klienta. Warto zlecić usługę przeglądu Serwisowi WSOP, który zajmie się tym profesjonalnie.

Dla każdego klienta przygotujemy indywidualną ofertę na przegląd, dopasowaną do posiadanych urządzeń. Szczegóły dostępne są u dyspozytorów regionów serwisowych.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl