Uniwersalny pilot sterowania szarpakiem
Konstruktorzy firmy WSOP zaprojektowali uniwersalny system sterowania szarpakiem, który działa z niemal każdym urządzeniem dostępnym na polskim rynku. Zestaw składa się z pilota radiowego wraz z ładowarką oraz sterownika (konfigurowanego pod konkretne urządzenie).
Popularny „szarpak” służy do kontroli luzów w elementach zawieszenia i układu kierowniczego. Jest to jedno z podstawowych urządzeń diagnostycznych na każdej stacji kontroli pojazdów. Jego usterka wymusza na właścicielu zamknięcie SKP do momentu naprawy.
– Główną przyczyną awarii szarpaków jest najczęściej wadliwie działający układ sterowania. Naprawa z pozoru jest prosta. Jednak sytuację często komplikują: brak dostępu do części zamiennych (zwłaszcza w przypadku starszych typów urządzeń), długi czas oczekiwania na dostawę zepsutych elementów, albo ich astronomiczna cena
– wymienia Inżynier Serwisu, Wojciech Piechaczek.
Serwis WSOP coraz częściej spotyka się z takimi właśnie przypadkami i dlatego stworzono alternatywne rozwiązanie – uniwersalny system sterowania szarpakiem. W skład takiego zestawu wchodzi przede wszystkim sterownik, który jest konfigurowany pod konkretne urządzenie. Do tego dochodzi pilot radiowy oraz dedykowana ładowarka. Taki zestaw może obsłużyć w zasadzie każdy szarpak hydrauliczny sprzedawany na polskim rynku.
– Serwis WSOP ma już na koncie kilkanaście wdrożonych rozwiązań i śmiało można stwierdzić, że system w pełni się sprawdza. Dodatkową zaletą jest brak przewodu łączącego pilota ze sterownikiem, ponieważ sterowanie odbywa się drogą radiową – dodaje W. Piechaczek.
Wszystkich zainteresowanych montażem uniwersalnego systemu sterowania szarpakiem odsyłamy do dyspozytorów regionów serwisowych.