Kompaktowe rozmiary nowej wersji skrzyni rolkowej CERTUS z silnikami umieszczonymi pod rolkami pozwalają wykorzystać ją wszędzie tam, gdzie do dyspozycji jest mało miejsca. Konstrukcja urządzenia umożliwia także zamontowanie na stałe dodatkowych rolek do badania quadów i trójkołowców.

Fot. 1 – skrzynia rolkowa CERTUS z silnikami umieszczonymi pod rolkami.

Nowe wersje urządzeń CERTUS to efekt wieloletnich prac badawczych prowadzonych w Centrum Badawczo-Rozwojowym WSOP w Knurowie.

– Wbrew pozorom, w zakresie konstrukcji mechanicznej urządzeń rolkowych można było osiągnąć wiele ulepszeń i innowacji. Już wcześniej linie diagnostyczne CERTUS pozwalały na badanie większości pojazdów poruszających się po drogach. Obecnie, dzięki wprowadzeniu autorskich rozwiązań skonstruowanych przez naszych specjalistów, linie diagnostyczne CERTUS oferują najbardziej kompleksowe możliwości badania pojazdów na rynku. Rozwiązania te ułatwiają wykonanie pomiarów w nietypowych pojazdach, nie mieszczących się na standardowych urządzeniach – są to na przykład pojazdy o małym rozstawie osi, trójkołowce lub pojazdy ponadgabarytowe
– podkreślił Jarosław Cichoń, prezes zarządu WSOP.

Nawet jeśli pomiar takich pojazdów na standardowych urządzeniach jest technicznie możliwy, to jednak bywa uciążliwy i pracochłonny, a niekiedy ryzykowny.

 

CERTUS – odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku

Fot. 2 – dodatkowe rolki wolnobieżne montowane po jednej lub po obu stronach kanału

Nowe rolki hamulcowe do pomiaru sił hamujących w pojazdach do 3,5 t to wersja, której cechą charakterystyczną jest ulokowanie silników pod rolkami, co zasadniczo wpływa na możliwe zastosowania urządzenia. Kompaktowa budowa i niewielkie wymiary pozwalają wykorzystać je wszędzie tam, gdzie użytkownikowi zależy, aby sprzęt zajmował mało przestrzeni.

Urządzenie montowane jest we wnękach na kanale diagnostycznym, a dzięki swojej konstrukcji dedykowane do współpracy z dodatkowymi rolkami montowanymi po jednej lub po obu stronach kanału. Rozwiązanie to objęte jest ochroną prawną w Urzędzie Patentowym RP.

– CERTUS z silnikami montowanymi pod rolkami nie tylko zajmuje mniej miejsca niż jego standardowa wersja, ale jest także bardziej uniwersalny w użyciu. W połączeniu z rolkami zamontowanymi z boku pozwala badać szerszy wachlarz pojazdów odpowiadając na zapotrzebowanie ze strony właścicieli quadów i trójkołowców, którzy coraz częściej żalą się, że na stacjach nie bada się hamulców w ich pojazdach
– podkreślił Jarosław Cichoń.

 

Kompleksowa diagnostyka różnego typu pojazdów

Urządzenie rolkowe w wersji z silnikami montowanymi pod rolkami to ostatnia już nowość w gamie linii diagnostycznych CERTUS zaprezentowana przez firmę WSOP w ostatnim roku.

– Stworzyliśmy cały typoszereg urządzeń, które znacząco zwiększają możliwości diagnostyczne CERTUSA. Dotyczy to szerokiego wachlarza pojazdów: od tych o bardzo wąskim rozstawie kół, poprzez pojazdy ponadgabarytowe, przyczepy niskopodwoziowe, naczepy, nisko zawieszone samochody sportowe, a skończywszy na urządzeniach dedykowanych do zastosowania na ograniczonej przestrzeni
– dodaje J. Cichoń.

 

Stworzenie nowych urządzeń diagnostycznych CERTUS zostało częściowo sfinansowane
przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48