CERTUS to precyzyjne narzędzie diagnostyczne pomyślane zarówno dla potrzeb wykonywania badań technicznych, jak i rozbudowanej diagnostyki w serwisie autoryzowanym. Dzisiejsze pojazdy stawiają nowe wyzwania serwisowe, a CERTUS pozwala na dogłębną analizę stanu technicznego pojazdu, dostarczając wielu cennych informacji. To narzędzie, dzięki któremu serwis może wyróżnić się na tle konkurencji, ale także ochronić przed ewentualną reklamacją klienta. Zapoznaj się z możliwościami linii diagnostycznej CERTUS.
Czy trzeba się bać badania pojazdów 4×4?
Są serwisy, które z zasady nie badają pojazdów 4×4 na stanowiskach rolkowych z obawy o ich uszkodzenie. CERTUS rozwiązuje ten problem – dzięki opcji automatycznego rozpoznawania napędu urządzenie samoczynnie dostosowuje tryb pomiaru. Funkcja 4×4 pozwala zbadać siłę hamowania osobno dla każdego z kół, a tym samym dokładniej ocenić stan techniczny pojazdu.
Rozszerzone protokoły – bonus dla serwisu autoryzowanego
CERTUS prezentuje wyniki każdego przeprowadzonego pomiaru w sposób podstawowy, jak i rozszerzony. Funkcja ta jest szczególnie przydatna dla serwisów autoryzowanych, ponieważ umożliwia bardzo szczegółowe zbadanie stanu technicznego pojazdu.
Diagnosta ma do dyspozycji rozbudowane raporty z poszczególnych urządzeń wchodzących w skład linii wraz z czytelnymi wykresami w dużej skali. Są to wydruki z kontroli: hamulców, amortyzatorów i ustawienia kół.
Amortyzatory – bardziej precyzyjne badanie
Od wielu lat konsekwentnie stosujemy do badania amortyzatorów zmodyfikowaną metodę Boge, która każdorazowo dostarcza rzetelnych wyników pomiarów dla każdego amortyzatora z osobna, w dużym zakresie skoku zawieszenia.
Tester CERTUS CSA umożliwia ocenę działania zarówno zawieszeń klasycznych oraz tych o progresywnej charakterystyce tłumienia. W ASO warto korzystać z funkcji pomiaru amplitudy drgań pozwalającej na tworzenie baz danych i rejestrowanie stopniowego zużywania się amortyzatora w trakcie eksploatacji.
Integracja z systemami DMS
Oprogramowanie linii diagnostycznej CERTUS umożliwia połączenie z niemal dowolnym systemem zarządzania dokumentami, który stosowany jest w serwisie autoryzowanym. Dzięki temu wyniki badania pojazdu można zaimportować do lokalnego systemu DMS.
Połączenie systemów daje możliwość archiwizacji w jednym miejscu całości wyników pomiarów danego pojazdu, uwzględniania ich przy wydruku zlecenia naprawy, albo końcowego rozliczenia z klientem.
Grafika CERTUS 3 – to wszystko tłumaczy
Grafika programu komputerowego CERTUS jest czytelna i przejrzysta. Wielu klientów z zainteresowaniem ogląda wyniki pomiarów i dopytuje o szczegóły badania. Doradca serwisowy może teraz w prosty i jasny sposób poinformować kierowcę o stanie technicznym auta, korzystając z wyników prezentowanych na ekranie.
Ułatwia to kontakt z klientem, szczególnie takim, który nie zna się na szczegółach technicznych, albo kwestionuje konieczność wykonania naprawy.
Gdy coś stuka i hałasuje
Znalezienie źródła stuków i skrzypień w pojeździe to w wielu przypadkach droga przez mękę. Nie musi tak być. Za pomocą pilota zdalnego sterowania linii CERTUS można włączać na chwilę napęd testera amortyzatorów powodując drgania koła o częstotliwościach i amplitudzie zbliżonej do warunków występujących na drodze. Procedura ta pozwala na znajdywanie źródeł trudnych do diagnozowania stuków, skrzypień i niepożądanych dźwięków.
Czytaj więcej – kliknij poniżej w interesujący Cię link – wybierz z grupy „Powiązane tematy”