Linia diagnostyczna CERTUS oferuje szeroki wachlarz funkcji dodatkowych, które poszerzają możliwości diagnostyczne, ale także ułatwiają użytkownikowi codzienną pracę. Dodatkowo CERTUS został zaprojektowany w sposób, który umożliwia sprawne dostosowanie linii do zmieniających się przepisów prawa. Dodatkowo – jako producent linii – możemy tworzyć indywidualne opcje, na które pojawi się zapotrzebowanie wśród użytkowników.

DSC_5925-cmyk

Czy trzeba się bać badania pojazdów 4×4?

i-4x4zegary-hamulceSą stacje kontroli, które z zasady nie badają pojazdów 4×4 z obawy o ich uszkodzenie. CERTUS eliminuje ten problem – dzięki opatentowanej opcji automatycznego rozpoznawania napędu urządzenie automatycznie dostosowuje tryb pomiaru. Funkcja 4×4 pozwala zbadać siłę hamowania osobno dla każdego z kół, a tym samym dokładniej ocenić stan techniczny pojazdu.

Bonus dla ASO i wyspecjalizowanego warsztatu – rozszerzone protokoły

i-kartkawykres-hamulceCERTUS prezentuje wyniki każdego przeprowadzonego pomiaru w sposób podstawowy, jak i rozszerzony. Funkcja ta jest szczególnie przydatna dla serwisów autoryzowanych, ponieważ umożliwia bardzo szczegółowe zbadanie stanu technicznego pojazdu. Diagnosta ma do dyspozycji rozbudowane raporty z poszczególnych urządzeń wchodzących w skład linii wraz ze szczegółowymi wykresami. Są to wydruki z kontroli: hamulców, zawieszenia i ustawienia kół.

Wspomaganie wyjazdu z rolek – łatwiejsze badanie „ciężarówki”

i-krzyzykDSC_2198Bolączką dla wielu diagnostów są kłopoty z wyjechaniem osi napędowych niektórych pojazdów (np. ciągników siodłowych) z uniwersalnego („ciężarowego”) stanowiska rolkowego po zakończeniu badania. Rozwiązaliśmy ten problem dzięki zastosowaniu specjalnej procedury wspomagania wyjazdu realizowanej przy użyciu falowników.

Dla transportowców – waga

i-wagaCertus_wagaFunkcja wagi umożliwia dokładną ocenę stanu technicznego pojazdu dzięki wykorzystaniu pomiaru masy do wyliczeń WSH. Pozwala to uzyskiwać niezwykle precyzyjne wyniki. Pomiar masy osi jest przydatny także w bazach transportowych i innych punktach, gdzie często waży się zestawy pojazdów pod kątem przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi. Ma to znaczenie szczególnie w świetle stale rosnących wymagań stawianych przed diagnostami, a dodatkowo waga może stać się niebawem obowiązkowym wyposażeniem każdej stacji.

Gdy coś stuka i hałasuje

i-ampliDSC_1638Znalezienie źródła stuków i skrzypień w pojeździe to w wielu przypadkach duże wyzwanie. Nie musi tak być. Za pomocą pilota zdalnego sterowania można włączać na chwilę napęd testera amortyzatorów powodując drgania koła o częstotliwościach i amplitudzie zbliżonej do warunków występujących na drodze. Pozwala to na znajdywanie źródeł trudnych do diagnozowania stuków, skrzypień i niepożądanych dźwięków powstających w zawieszeniu i nadwoziu podczas jazdy.

Archiwizacja wyników badań – przyszłościowy temat

i-archiDSC_5862CERTUS 3 pozwala kompleksowo archiwizować wyniki badań. Umożliwia także wprowadzanie z klawiatury wyników pomiarów z dowolnych urządzeń zewnętrznych niepołączonych z linią diagnostyczną (jak np. dymomierz, analizator spalin, miernik głębokości bieżnika, itp.), ich archiwizację oraz łączny wydruk. Funkcja ta jest szczególnie ważna w kontekście nadchodzących zmian w systemie badań technicznych na terenie całej UE.

Naszą dewizą jest otwartość na rozwój – szybkie dostosowanie do nowych wymogów

i-newDSC_2032Konstruując CERTUSA 3 założyliśmy jako priorytet, aby móc elastycznie i szybko reagować w sytuacjach, kiedy zmieniają się przepisy dotyczące sposobu przeprowadzania badań. Użytkownicy CERTUSA nie ponoszą ryzyka niepotrzebnej wymiany urządzeń czy też wysokich kosztów jego adaptacji do nowych uregulowań prawnych. Cykliczne aktualizacje oprogramowania zapewniają też jego użytkownikom łatwe dostosowanie starszych urządzeń do nowych wymagań.

Czytaj więcej – kliknij poniżej w interesujący Cię link – wybierz z grupy „Powiązane tematy”

Porady produktowe

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48