Mobilna stacja diagnostyczna CERTUS to specjalistyczne urządzenie pracujące w oparciu o elementy linii diagnostycznej CERTUS zamontowanej w dedykowanym, w pełni automatycznie rozkładanym kontenerze. Kontener przewożony jest przez przystosowany do tego samochód ciężarowy, choć może być przewożony także na naczepie lub przyczepie. MSD pozwala użytkownikom (np. służbom rządowym) prowadzić badania stanu technicznego pojazdów w niemal dowolnie wybranym miejscu. Mobilna stacja z uwagi na swoje przeznaczenie może być każdorazowo skonfigurowana i dostarczona zgodnie z indywidualnymi wymaganiami użytkownika. Istotną cechą użytkową jest możliwość rozwijania i pracy urządzenia na drogach o szerokości 6,5 m (wersja bez przedziału biurowego).

 

Opis rozkładania urządzenia do pracy

Urządzenie rozkładane jest do pracy w czasie 10-15 minut w pięciu etapach:

  1. Uruchomienie agregatu prądotwórczego lub podłączenie zasilania i włączenie zainstalowanego w kontenerze układu hydraulicznego sterującego dalszymi etapami pracy.
  2. Rozładunek z przewożącego pojazdu za pomocą układu hydraulicznego kontenera.
  3. W razie potrzeby kontener ustawiony na podłożu może wykonać obrót wokół osi, by ustawić się w pozycji optymalnej do przejazdu badanymi pojazdami.
  4. Otwarcie drzwi bocznych.
  5. Podniesienie dachu na wysokość roboczą za pomocą układu hydraulicznego.
  6. Rozłożenie ramp najazdowych za pomocą układu hydraulicznego.

 

Budowa mobilnej stacji diagnostycznej

Konstrukcja kontenera zabezpiecza urządzenia diagnostyczne przed wpływem warunków atmosferycznych. Wykonana z profili i blachy stalowej zapewniającej stabilność i sztywność kontenera w trakcie transportu, załadunku, rozładunku oraz podczas przeprowadzania kontroli pojazdów na poszczególnych urządzeniach mobilnej linii diagnostycznej. Umożliwia nadanie pojazdów o maksymalnym nacisku na oś do 13 / 15 / 16 / 18 / 20 ton.

Zewnętrzne poszycia ścian bocznych i dachu kontenera wykonane są z blachy aluminiowej z dodatkowym wygłuszeniem i izolacją termiczną. Zewnętrzna powierzchnia kontenera zabezpieczona jest farbą antykorozyjną w dowolnym kolorze z palety RAL. Solidna zabudowa jest gwarantem użytkowania stacji w trudnych warunkach atmosferycznych: na mrozie, ale także przy podmuchach wiatru.

Mechanizm załadunku i rozładunku, obrotu oraz podnoszenia dachu zabudowany jest w kontenerze. Wszystkie te czynności wykonywane są za pośrednictwem bezprzewodowego sterowania przy wykorzystaniu solidnego przemysłowego pilota. Może je wykonać jedna osoba.

Kontener może zostać wyposażony w przedział biurowy.

Mobilna stacja diagnostyczna może zostać dostarczona w komplecie z dedykowanym pojazdem ciężarowym służącym do jej przewozu.

 

Zasilanie

Mobilna stacja pracować może przy użyciu dwóch źródeł zasilania. Pierwsze: prąd 400 V z zewnętrznego źródła (podpięcie przy użyciu dedykowanego kabla). Drugie źródło: agregat prądotwórczy zabudowany w kontenerze zasilany paliwem ON, gwarantujący ciągłą pracę urządzenia bez podłączenia do zewnętrznego źródła zasilania. Tankowanie zbiornika paliwa odbywa się z zewnątrz, kiedy kontener ustawiony jest na pojeździe, wlew paliwa zabezpieczony jest klapką. Jako opcje dostępne są inne źródła zasilania.

 

Funkcje urządzenia

MSD posiada większość najważniejszych funkcji dostępnych w wersji linii CERTUS przeznaczonej dla stacjonarnej okręgowej SKP, a przez to umożliwia badanie niemal wszystkich typów pojazdów poruszających się pod drogach publicznych.

Podczas kontroli użytkownicy szczególnie doceniają: łagodny rozruch rolek hamulcowych i zmianę ich prędkości obrotowej sterowaną falownikami – bez uciążliwych szarpnięć pojazdem. Z kolei łatwy wyjazd ze stanowiska do badania hamulców w pełni obciążonych pojazdów umożliwia funkcja wspomagania wyjazdu, która lekko przyhamowuje rolki, zapobiegając jednocześnie ich nadmiernemu rozpędzeniu przez badany pojazd. Mobilna stacja diagnostyczna umożliwia także kontrolę działania tachografów oraz badanie pojazdów z napędem 4×4.

Możliwa jest obsługa rolek hamulcowych oraz dymomierza i analizatora spalin za pomocą tabletu z ekranem dotykowym.

W rozkładanych rampach zjazdowych zabudowano ośmiokierunkowy szarpak hydrauliczny do kontroli luzów w układzie zawieszenia pojazdów silnikowych. Płyta wierzchnia szarpaka, na której podczas badania staje koło pojazdu znajduje się w odległości 200 mm od krawędzi kontenera, co ułatwia bezpieczne dla obsługi diagnozowanie pojazdów.

 

Urządzenia pomiarowe

Urządzenie rolkowe do kontroli hamulców oraz tester tachografów zabudowano wewnątrz kontenera.

Urządzenia i wyposażenie dodatkowe umieszczono w przeznaczonych do tego licznych schowkach z zabezpieczeniem przed przemieszczaniem w trakcie transportu. Schowki wyposażono w oświetlenie oraz zamykane na klucz aluminiowe rolety.

 

Typowe wyposażenie dodatkowe (inne opcje do uzgodnienia):

  • analizator spalin do silników benzynowych,
  • dymomierz do silników diesla,
  • przyrząd do testowania tachografów,
  • miernik poziomu dźwięku (sonometr),
  • leżanka warsztatowa z kółkami,
  • pachołki drogowe,
  • kliny pod koła pojazdu,
  • miernik nacisku na pedał hamulca,
  • czujnik lub czujniki ciśnienia w układzie hamulcowym,
  • oświetlenie kontenera lampami LED.

 

Dane techniczne mobilnej stacji diagnostycznej

 

Wymiary kontenera

Kontener w stanie złożonym do transportu (mierzony po obrysie zewnętrznym ścian bocznych):

  • Długość: 6000 mm,
  • Szerokość: 2500 mm,
  • Wysokość: 2600 mm.

 

Wielkości pomiarowe

 Parametr Zakres pomiarowy
(wskazań)
Siła hamowania 0 – 40 kN
Różnica sił hamowania 0 – 99 proc.
Siła nacisku na pedał hamulca 0 – 100 daN
Ciśnienie w układzie pneumatycznym 10 (opcja 16) bar

 

Parametry robocze

Zestaw rolek CRB 13
Średnica rolki ok. 206 mm
Długość rolki 1000 mm
Prędkość obrotowa rolek napędowych 5 km/h oraz 2,5 km/h
Maksymalny nacisk osi podczas kontroli 13 T

 

Film:

 

Galeria zdjęć:

Rozwiń katalog

Porady produktowe

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl