Kiedyś, by stacja kontroli pracowała z sukcesem, wystarczyło kupić urządzenia. Dzisiaj, na bardziej konkurencyjnym i nasyconym rynku, stacja nastawiona na sukces buduje swoją przewagę rynkową, by zdobyć i utrzymać jak najwięcej klientów. W oparciu o doświadczenia naszych kontrahentów i własne przemyślenia przedstawiamy kilka dróg prowadzących do tego celu. Proponujemy je inwestorom budującym stacje z widokiem na przyszłość.

Konkurencyjność poprzez oferowanie dodatkowych usług, czyli kompleksy motoryzacyjne

tech-car-nocne_mix10Wiele stacji kontroli wzmacnia swoją pozycję rozszerzając zakres usług. Wspólnie z nami klienci wykorzystywali to rozwiązanie w różnej skali. Niektórzy decydowali się na duże kompleksy motoryzacyjne, inni rozbudowywali małe obiekty (najczęściej w niewielkich miejscowościach) o skromniejsze stanowiska naprawy lub mycia samochodów. Dla obu tych rozwiązań staraliśmy się optymalnie doradzić w doborze sprzętu, jego konfiguracji i rozmieszczeniu.

Klienci, niezależnie od tego czy stację wzbogacili o warsztat czy myjnię wygrali więcej, bo zaoferowali swojemu klientowi kompleksową usługę. Umożliwiło im to także wzrost i stabilizację przychodów, a tym samym długookresowo umocniło pozycję firmy.

Myjnia

Panorama16Doświadczenia wielu naszych klientów pokazują, że myjnia jest skutecznym sposobem na dywersyfikację biznesu i wprowadzenie dodatkowego źródła przychodu. Dobrze dopasowana do warunków lokalnych myjnia to stabilne źródło przychodu, które znacząco poprawia zyski, przyciągając nowych klientów. Na rynku wciąż jest miejsce na nowe myjnie, a koszty inwestycji są nieco niższe, niż jeszcze kilka lat temu.

W obecnym czasie rynek podbijają myjnie samoobsługowe. Wśród kierowców rośnie popyt na samodzielne i tańsze mycie pojazdu. Za tego typu rozwiązaniem przemawiają również niższe koszty inwestycji (w porównaniu z uruchomieniem myjni automatycznej).

Warsztat samochodowy

mix1Sąsiedztwo warsztatu i stacji kontroli pojazdów to dobre, biznesowe połączenie. Dodatkowo ścieżka diagnostyczna pozwala na lepszą ocenę stanu pojazdu, co dla klienta jest argumentem o fachowości warsztatu.

W zależności od specyfiki lokalnego rynku i aktualnego zapotrzebowania prowadzoną działalność serwisową można dowolnie i szybko profilować bez ponoszenia dużych nakładów inwestycyjnych. W razie potrzeby można skupiać się np. tylko na szybkich usługach (tzw. fast-fit). Dodatkowy zarobek może także stanowić sprzedaż części zamiennych, olejów czy akcesoriów.

Konkurencyjność oparta na zaletach linii diagnostycznej

Elementem przewagi konkurencyjnej stacji może być także linia diagnostyczna. Dla diagnostów ważna jest łatwość i intuicyjność obsługi, bo to przekłada się na ilość wykonanych badań. Z kolei kierowcy mają poczucie profesjonalizmu widząc czytelne i estetyczne wizualizacje wyników kontroli samochodu.

Wielu naszych klientów promuje swoje SKP wykorzystując atuty linii CERTUS.  Informują kierowców, że bezpiecznie badają pojazdy z napędem 4×4, precyzyjnie diagnozują uciążliwe stuki w zawieszeniu, itd.

Na konkurencyjność stacji ma także wpływ łatwość dostosowania ścieżki do zmian w przepisach. W 2010 roku część stacji stanęła przed groźbą przymusowej wymiany starych urządzeń w razie niespełnienia nowych wymagań. Konstruując CERTUSA założyliśmy jako priorytet, aby elastycznie i szybko móc reagować w podobnych sytuacjach. Dzięki naszej pełnej kontroli nad oprogramowaniem, użytkownicy CERTUSA nie będą ponosić ryzyka niepotrzebnej wymiany urządzeń czy też wysokich kosztów adaptacji.

Konkurencyjność oparta na spójnym designie obiektu

Panorama51Przez ostatnie kilkanaście lat możemy obserwować znaczący wzrost wymagań klientów. Oczekują oni lepszej obsługi, ale także wyższego poziomu estetyki. Również klienci stacji pozytywnie odbierają ładne i przyjazne wnętrza, które kojarzą im się z wyższą jakością. Spora grupa kierowców podświadomie wybierze obiekt zwracający ich uwagę.

Projektując CERTUSA chcieliśmy, aby linia diagnostyczna dzięki swemu atrakcyjnemu designowi była punktem wyjścia do estetycznej aranżacji wnętrza stacji. Niewielkim nakładem środków, przez umiejętne dobranie kolorystyki oraz wykończeń, nasi klienci uzyskują ciekawe efekty.

Przykłady takich obiektów pokazujemy w zakładce „Nasze realizacje”.

Konkurencyjność dzięki ciągłości pracy

serwis_ciaglosc_pracyDla stacji kontroli pojazdów liczy się każdy klient i przestoje związane z niesprawnością urządzeń oznaczają wymierne straty. Aby zapewnić użytkownikom naszej linii jak największy komfort w tym zakresie, od lat inwestujemy w mobilny serwis na terenie całego kraju, który ma za zadanie szybko reagować i zapewniać ciągłość pracy urządzeń. W linii CERTUS wprowadziliśmy także możliwość komunikacji urządzenia on-line z naszą centralą, aby szybciej diagnozować stan techniczny i usprawnić działania serwisowe.

Dla zapewnienia wygody oraz wymiernych oszczędności, wszystkie segmenty biznesu klienta, także wyposażenie myjni i warsztatu, mogą korzystać z opieki technicznej WSOP. Cykliczne przeglądy znacząco przedłużają żywotność urządzenia, ale przede wszystkim zapewniają pewność pracy.

Jak skutecznie promować stację kontroli pojazdów?

Kierowcy – tak jak większość klientów – mają tendencję do uproszczeń. Wolą myśleć, że każda stacja jest taka sama, bo każda wykonuje przeglądy. Takie podejście nie przysparza nowych klientów, dlatego promując SKP należy ją mocno wyróżnić.

Co jest wyjątkowego w wykonywaniu przeglądów? Z punktu widzenia kierowcy wyróżników może być bardzo wiele. Prawdziwy marketing rozgrywa się w ludzkich głowach. Prostym sposobem na sukces jest promocja konkretnej usługi. Zamiast informować tylko o tym, że wykonujemy przeglądy, lepiej jest np. promować usługę badania 4×4. Klientowi powinno solidnie zapaść w pamięć, że ta konkretna stacja najlepiej w okolicy bada samochody z napędem 4×4, bo ma bardzo nowoczesną linię diagnostyczną, a tym samym to ją wyróżnia.

Takie podejście daje spore szanse, że klientom utrwali się przekaz dotyczący wyjątkowości oferty naszej SKP. Każdy podświadomie chce być traktowany wyjątkowo i wiedzieć, że skorzystał z najlepszych usług w okolicy. Dajmy mu tę satysfakcję, a będzie naszym wiernym klientem.

Każdy inwestor może liczyć na wsparcie ze strony naszej firmy w zakresie marketingu, promocji, identyfikacji wizualnej obiektu, ale także zasad obsługi klienta. Jeśli inwestor wyrazi taką chęć może skorzystać z gotowych akcji promocyjnych czy też projektów architektonicznych, które pozwolą mu rozwinąć biznes oraz zaoferować usługi na najwyższym poziomie.

Czytaj więcej na temat inwestycji w SKP – kliknij poniżej w interesujący Cię link – wybierz z grupy „Powiązane tematy”

Porady biznesowe

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl