Doświadczenia wielu naszych klientów pokazują, że powodzenie ich stacji kontroli tworzyło się na długo przed zamontowaniem urządzeń. Kluczowe dla inwestycji okazywały się bowiem rozwiązania projektowe i technologiczne. Podejmowane na samym początku decyzje skutkowały tym, że udawało się uniknąć niepotrzebnych kosztów budowlanych, rozwiązania były zgodne z przepisami dla obiektów SKP, a usytuowanie budynku na działce zapewniało właściwy ruch pojazdów. Dzięki temu stacje zostały pozytywnie odebrane przez TDT i szybko zaczęły generować przychody

 

Projekty powtarzalne

Dla zainteresowanych klientów przygotowaliśmy powtarzalne projekty architektoniczne stacji wraz z wariantami rozbudowy o dodatkowe segmenty. Taki projekt można dostosować do lokalnych warunków i wystąpić o pozwolenie na budowę.

Przedstawiamy przykładowe wizualizacje dla powtarzalnego projektu okręgowej stacji kontroli pojazdów:

Projekt powtarzalny nr 1

Projekt powtarzalny nr 2

 

Projekty indywidualne

Z kolei inwestorzy, którzy preferują indywidualne rozwiązania mogą otrzymać od nas ciekawe projekty łączące ich własne oczekiwania ze specyficznymi wymogami branży SKP.

Projekt indywidualny nr 1

Architekci zwykli mawiać, że „coś takiego jak powtarzalny projekt w zasadzie nie istnieje, bo każdy – nawet najbardziej uniwersalny koncept trzeba dopasować do indywidualnych warunków.”
I tak też było w tym przypadku. Klient z północnej Polski zdecydował się na współprace z naszą firmą. Spodobał mu się jeden z gotowych projektów, który następnie dopasowaliśmy do warunków działki. W tym akurat przypadku niezbyt duża powierzchnia tej parceli nastręczała pewnych trudności. Konieczne było nieznaczne zmniejszenie budynku, ale tak aby nie wpłynęło to na jego walory użytkowe. Dodatkowo tak rozplanowano parkingi, drogi komunikacyjne na działce oraz wjazdy i zjazdy z drogi publicznej, aby możliwie najlepiej wykorzystać dostępne miejsce.
Na parterze obiektu znalazła się okręgowa stacja kontroli pojazdów, warsztat mechaniczny i oponiarski oraz biuro obsługi klientów. W piwnicy przewidziano miejsce na kotłownię i przechowalnię opon. Z kolei na piętrze zlokalizowano biura. Ze względu na zastosowanie dużej ilości przeszkleń na elewacji obiekt wygląda nowocześnie.
Przygotowany projekt wymagał od nas pełnego zaangażowania i kompleksowego podejścia. Współpracę projektową zwieńczyło uzyskanie pozwolenia na budowę.
Historia powstania tego projektu pokazuje również specyfikę prowadzenia inwestycji w dużych miastach, gdzie zwyczajnie zaczyna brakować wystarczająco dużych działek, które byłyby w stanie pomieścić kompleksy motoryzacyjne (stacja kontroli + serwis + myjnia). Inwestorzy i architekci są niejako zmuszeni do stosowania niekonwencjonalnych rozwiązań, np. budowania piętrowych obiektów. Wieloletnie doświadczenie WSOP w branży motoryzacyjnej w połączeniu z profesjonalizmem architektów pozwoliło po raz kolejny stworzyć funkcjonalny obiekt.

 

Projekt indywidualny nr 2

Projekt budowlany został przygotowany specjalnie pod potrzeby naszego klienta ze środkowej Polski. Nie chciał on adaptować projektu powtarzalnego – wolał rozwiązanie skrojone pod swoje potrzeby. Za projektem indywidualnym przemawiały także specyficzne warunki zabudowy.
Praca nad projektem przebiegała według zaplanowanego scenariusza. Na pierwszym spotkaniu z inwestorem ekipa specjalistów i architektów z WSOP obejrzała działkę oraz dokładnie zapoznała się z warunkami zabudowy, które dotyczą tego terenu. Owocem tego spotkania była pierwsza przymiarka do projektu, czyli rzut zagospodarowania działki. Wielkość i kształt działki w tym konkretnym przypadku nie nastręczały problemów.
Następnie przyszedł czas na przygotowanie przez architektów wizualizacji całego kompleksu wraz ze wstępnym projekt rozmieszczenia poszczególnych pomieszczeń. W obiekcie znajdują się: „okręgówka”, myjnia portalowa w wersji bezdotykowej oraz biuro obsługi klienta i zaplecze socjalne. W przypadku hali diagnostycznej mieliśmy do czynienia z projektem typowym. Nasz projektant przygotował technologię rozmieszczenia urządzeń dla hali o długości 25 metrów, łącznie z projektem kanału diagnostycznego.
Zaprojektowany kompleks otrzymał kolorystykę szaro-pomarańczową. Nawiązuje ona do aktualnych trendów w motoryzacji i architekturze. Z aranżacją zewnętrznej bryły budynku dobrze będą harmonizować urządzenia diagnostyczne, dopasowane stylem do zastosowanej kolorystyki.

 

Projekt indywidualny nr 3

Poniższe rysunki to przykładowe elementy indywidualnej dokumentacji kompleksu motoryzacyjnego składającego się z: podstawowej stacji kontroli, serwisu oraz myjni samoobsługowej, w oparciu o którą powstał już działający obiekt.

 

Projekt indywidualny nr 4

Prezentowany obiekt zlokalizowany jest w południowej Polsce, na terenie mocno dotkniętym szkodami górniczymi. Na prośbę inwestora do projektowania zaangażowaliśmy jedno ze śląskich biur architektonicznych, które jest bardzo doświadczone w tego typu, specyficznych zleceniach na terenach górniczych.
Sama stacja powstaje na niewielkiej działce. Hala SKP zostanie dobudowana do istniejącego już budynku mieszkalnego. Jest to przykład kompaktowej, podstawowej stacji kontroli, która doskonale wpasowuje się w działkę, wykorzystując w pełni dostępne miejsce.
Budowa obiektu rozpoczęła się w czwartym kwartale 2015 roku.

Projekt indywidualny nr 5

Dla kolejnego z naszych klientów przygotowaliśmy indywidualny projekt architektoniczny kompleksu motoryzacyjnego. To kompaktowy obiekt (stacja kontroli z warsztatem), który powstanie w miejscowości Ruciane Nida w województwie warmińsko-mazurskim.

Klient trafił do naszej firmy z gotowym pomysłem na biznes, a nasi specjaliści wraz z architektami przygotowali dla niego kompletny projekt. Budynek został dopasowany do istniejącej działki.

O procesie inwestycyjnym stacji kontroli pojazdów, w tym także o projektowaniu piszemy szerzej w zakładce: Pomysł na biznes / Stacja kontroli pojazdów.

Inwestorów zainteresowanych projektami zapraszamy do kontaktu z nami.

Porady biznesowe

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48