Planując budowę myjni dla floty pojazdów użytkowych czy autobusów warto skorzystać z pomocy doświadczonego, biznesowego partnera, który już na początku inwestycji zaproponuje najkorzystniejsze rozwiązania. Firma WSOP ma na swoim koncie wiele sprzedanych i zamontowanych urządzeń, także takich, które wymagały indywidualnych systemów, dedykowanych pod konkretne potrzeby.

Nie ma dwóch takich samych myjni dla pojazdów użytkowych czy autobusów. Każda sprzedana maszyna musi odpowiadać na bardzo specyficzne potrzeby klienta. Warto o tym pamiętać decydując się na zakup myjni.

Każda myjnia to wyzwanie

W ciągu minionych 15 lat uruchomiliśmy wiele myjni dla pojazdów ciężarowych i autobusów. Były to urządzenia dla różnego typu klientów: począwszy od niewielkich zakładów komunikacyjnych, poprzez duże zajezdnie, a na autoryzowanych serwisach pojazdów ciężarowych różnych marek kończąc.

Sztandarowym przykładem naszego potencjału i możliwości jest udany montaż przejazdowej myjni dla autobusów w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu. To pierwsza i do tej pory jedyna tego typu maszyna w Polsce. Jej montaż wymagał od naszych pracowników wiedzy, aby urządzenie spełniało wyśrubowane wymagania, jakie postawił zamawiający.

PKM Sosnowiec posiada we flocie autobusy hybrydowe, które wymusiły możliwość wyłączenia spryskiwania dachu podczas ich mycia, ponieważ właśnie tam znajdują się urządzenia napędu hybrydowego. Inwestor zażyczył sobie także funkcję omijania lusterek, którą nasi fachowcy samodzielnie zabudowali w dostarczanym urządzeniu. Dokonywaliśmy rozbudowy urządzenia, które już samo w sobie jest niezwykle skomplikowane – podkreśla Product Manager, Adrian Kuśka.

Jako firma podejmujemy się kompleksowych realizacji „pod klucz” – wraz z budową hali oraz wszystkich niezbędnych instalacji. Tak właśnie było w przypadku dostawy myjni w Sosnowcu.

Niezbędny system recyklingu wody

Naszym klientom oferujemy także dedykowane, nowoczesne systemy recyklingu wody (popularnie zwane „oczyszczalnią”). Odzysk pozwala zaoszczędzić nawet 90 procent wody. Większość procesów mycia (poza nanoszeniem wosku) wykorzystuje wodę w obiegu zamkniętym. Dla porównania: mycie autobusu przegubowego pochłania około 1000 litrów wody (jeden metr sześcienny), przy czym zużycie świeżej wody – przy wykorzystaniu recyklingu – wynosi zaledwie 80-90 litrów, czyli tyle ile potrzeba na umycie kompaktowego auta w myjni samoobsługowej. Dla firmy transportowej oznacza to ogromne oszczędności.

Recykling wody odbywa się w oparciu o system podziemnych zbiorników (odstojnik, szlamownik, separator, itd.). Ich praca sterowana jest w pełni automatycznie, wymaga jedynie okresowej kontroli pracownika. Sterownik umożliwia zaprogramowanie czasów pracy całego systemu. Dla przykładu: czyszczenie filtra odbywa się w nocy, kiedy myjnia nie pracuje. System zapewnia ciągłość pracy w przypadku awarii któregoś z elementów (np. pobiera wodę z alternatywnego źródła). Z kolei napowietrzanie wody pozwala uniknąć przykrego zapachu, co jest częstą przypadłością systemów oferowanych przez producentów myjni.

Nasze systemy recyklingu wody gwarantują szeroki zakres wydajności – od 5 do nawet 25 m3 na godzinę.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl