KREG, Sieć stacji kontroli pojazdów
KREG
Sieć OSKP, województwo śląskie
Firma KREG to jeden z najstarszych klientów naszej firmy. Początki współpracy i działalności przedsiębiorstwa sięgają 1998 roku, kiedy to w Rybniku powstała pierwsza „okręgówka” pod szyldem KREG-u. W 2013 roku sieć liczyła już 5 stacji, które mieszczą się w Żorach, Knurowie, Wodzisławiu Śląskim, Rudzie Śląskiej i wspomnianym już Rybniku.
KREG to przedsiębiorstwo typowo motoryzacyjne, bardzo silnie związane ze Śląskiem. Każda stacja tej sieci została wyposażona przez naszą firmę, co jest dla nas powodem do niewątpliwej dumy. KREG stawia na rozwój organiczny, co 2-3 lata inwestując w kolejny obiekt. Przez lata obecności na rynku i zebranym w ten sposób doświadczeniom spółka dopracowała się swoich własnych rozwiązań, które z powodzeniem stosuje w każdym kolejnym obiekcie. Inwestor zdaje się stosować zasadę: „zróbmy raz, a porządnie.”
Przede wszystkim KREG buduje wyłącznie stacje okręgowe. Ich cechą wspólną są duże rozmiary budynku i jego wysoka funkcjonalność. Stacje tej rybnickiej sieci są niezwykle przestronne, co znacząco poprawia komfort pracy diagnostów. Każdorazowo inwestor decyduje się na dwie linie diagnostyczne: uniwersalną i osobową, ale także buduje dodatkowe stanowisko do szybkich napraw i regulacji. Ten ostatni element został wprowadzony z myślą o klientach, aby móc na poczekaniu wykonać proste czynności regulacyjne, których konieczność wykaże przeprowadzony przegląd.
Firma KREG to mój wieloletni, niezwykle doświadczony klient, który czerpie mnóstwo pomysłów i rozwiązań ze swoich poprzednich inwestycji. Pomaga mu to unikać pomyłek na niemal każdym etapie. Podczas kolejnych inwestycji na bieżąco sprawuję nadzór ze strony WSOP i służę radą, ale też muszę szczere przyznać, że ja sam wiele z tej współpracy wynoszę. Kolejne inwestycje realizowane wspólnie z KREG-iem pozwalają mi podpatrywać ciekawe rozwiązania
Właściciele KREG-u bardzo duży nacisk kładą na niezawodność i solidność wykonania użytkowanych urządzeń. Zależy im także, aby wygląd i design, zarówno sprzętu jak i budynku, wytrzymał upływ czasu i się nie zestarzał. Rybnicki inwestor każdorazowo decyduje się na specyficzną kompletację linii diagnostycznych. I tak na przykład do ścieżki uniwersalnej zamawia największe możliwe rolki hamulcowe: najszersze, o podniesionym udźwigu i zwiększonej mocy silników. Kluczem do tego typu podejścia jest możliwość obsłużenia każdego pojazdu (łącznie z najszerszymi maszynami budowlanymi), ale także trwałość tak skompletowanego zestawu. Dodatkowo ramy urządzeń czy inne elementy metalowe montowane na kanałach poddawane są cynkowaniu ogniowemu. Ma to zwiększyć ich odporność na działanie rdzy, a tym samym wydłużyć żywotność.
Na wyposażeniu linia uniwersalna posiada wagę oraz dociążacz osi. I choć elementy te nie są obowiązkowe na stacji okręgowej to właściciele KREG-u decydują się na nie świadomie, aby móc precyzyjnie diagnozować siły hamowania w pojazdach ciężarowych. Z kolei linia osobowa CERTUS EVO2, zamontowana w najnowszym obiekcie sieci w Rudzie Śląskiej, posiada w rolkach osobowych pneumatyczny próg opuszczająco-podnoszący. Ma to zapobiegać uszkodzeniom podczas badania pojazdów niskozawieszonych czy ospoilerowanych.
Stacje KREG budowane są metodą tradycyjną. Inwestor świadomie zrezygnował ze stosowania hal stalowych, które wprawdzie obniżają koszty, ale są mniej trwałe, niż budynek murowany. W każdym pomieszczeniu i detalu widać solidność wykonania. Dobrej jakości płytki ścienne, granitowe parapety, wysokiej klasy armatura czy meble biurowe na zamówienie – wszystko to ma bez szwanku przetrwać długie lata.
Minione 15 lat działalności KREG-u pokazały, że jego biznesowy koncept sprawdził się. Systematyczny rozwój sieci przynosi efekty, a firma nie wyklucza kolejnych inwestycji. Naszym zdaniem na uwagę zasługuje przemyślane podejście inwestora do kwestii solidności i niezawodności stosowanych rozwiązań, które w długim okresie pozwala skupiać się na bezproblemowym prowadzeniu biznesu.