Wykorzystaj okres przejściowy dla Twojego podnośnika! Każdy użytkownik ma rok od badania UDT (wykonanego od 1 czerwca 2019 roku) na obliczenie resursu i podjęcie decyzji „co dalej”? Serwis WSOP obliczy jego resurs zgodnie z aktualnymi przepisami i zasugeruje najkorzystniejsze rozwiązanie.

Koniec 2018 roku przyniósł nowe rozporządzenie Ministra Przedsiębiorczości i Technologii (Dz.U. 2018 poz. 2176) w sprawie eksploatacji, modernizacji i napraw urządzeń transportu bliskiego (w skrócie: UTB). Do tych urządzeń zalicza się między innymi podnośniki samochodowe wykorzystywane w serwisach, warsztatach oraz stacjach kontroli pojazdów.

Nowe rozporządzenie, które weszło w życie 1 czerwca 2019 roku, wprowadza między innymi pojęcie resursu. Resurs to bezpieczny okres eksploatacji podnośnika określony liczbą cykli pracy (jeden cykl: podniesienie i opuszczenie pojazdu), uwzględniający rzeczywiste warunki użytkowania. Zgodnie z normą europejską EN1493 przewidywana trwałość podnośnika ustalona jest na 22 tysiące cykli. Przyjmując średnio 3 cykle dziennie daje to łącznie około 10 lat pracy podnośnika w serwisie. [CZYTAJ WIĘCEJ na ten temat]

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów Serwis WSOP może wyliczyć resurs dla każdego podnośnika.

– Do przeprowadzenia takiego wyliczenia niezbędne jest oświadczenie, które wypełnia i przesyła do nas użytkownik. Oprócz kompletnych danych konkretnego urządzenia potwierdza w nim, że podnośnik jest użytkowany zgodnie z DTR producenta. Dodatkowo deklaruje także, czy jest poddawany okresowym przeglądom technicznym oraz jakie jest szacunkowe wykorzystanie podnośnika, tzn. ile cykli na dobę wykonuje. Na podstawie tych informacji przeprowadzamy wyliczenie resursu. W zależności od dokładności otrzymanych od użytkownika danych, do wyliczeń przyjmuje się jeszcze tzw. współczynnik niepewności

– tłumaczy Wojciech Piechaczek, Inżynier Serwisu WSOP.

Obliczeń dokonuje Serwis WSOP, który po zakończeniu procedury wystawia dla każdego urządzenia dokument pod nazwą „Określenie stopnia wykorzystania resursu podnośnika samochodowego”.

Wszystkim klientom sugerujemy, aby nie czekać do ostatniej chwili z dostosowaniem posiadanych urządzeń do nowych wymagań. Zachęcamy do kontaktu z Serwisem WSOP, którego przedstawiciele odpowiedzą na wszelkie wątpliwości i zasugerują Państwu najkorzystniejsze rozwiązania.

Oświadczenie dla klienta (wersja PDF) – pobierz dokument

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl