Centrum Usług Motoryzacyjnych Chodkiewicz, Zabrze

Podstawowa stacja kontroli pojazdów, Zabrze, woj. śląskie

Firma rodzinna Państwa Chodkiewiczów to warsztat dobrze znany na zabrzańskim rynku motoryzacyjnym. Działa od wielu lat i przez ten czas zdążył sobie wyrobić renomę wśród lokalnych kierowców.

Właściciele postanowili rozszerzyć prowadzoną działalność warsztatową o wykonywanie przeglądów rejestracyjnych. Stacja kontroli pojazdów powstała na posiadanej już działce, przylegającej do istniejących zabudowań. Wybór padł na stację kontroli w wersji podstawowej – głównie z powodu profilu prowadzonej działalności warsztatowej (nastawionej na pojazdy osobowe), ale także z uwagi na rozmiar działki, jak również nienajlepszy dojazd dla pojazdów ciężarowych.

SKP to wolnostojący, murowany budynek. Powstał specjalnie na potrzeby stacji, przy czym inwestorom zależało, aby zyskać powierzchnię umożliwiającą wygodną pracę – zarówno w zakresie przeglądów, jak i powierzchni biurowej.

Hala diagnostyczna mierzy 18 metrów, czyli więcej niż najczęściej spotykane. Właścicielom zależało, aby nawet najdłuższe pojazdy dostawcze mogły swobodnie wjechać na halę i możliwe było zamknięcie bramy.

W obiekcie pracuje linia diagnostyczna CERTUS 3 wyposażona we wszystkie możliwe opcje dodatkowe (w tym badanie 4×4). Inwestorzy wykorzystali design CERTUSA, jako inspirację do szaro-pomarańczowej aranżacji wnętrza stacji. Zależało im bowiem, aby wnętrze prezentowało się nowocześnie.

MaxCar, Imielin

MaxCar, Imielin
Podstawowa stacja kontroli pojazdów, Imielin, woj. śląskie

maxcar_imielin_01Stacja kontroli w Imielinie w województwie śląskim to przykład ścisłej współpracy inwestora z naszą firmą. Obiekt zlokalizowany jest na terenie mocno dotkniętym szkodami górniczymi. Do projektowania zaangażowaliśmy jedno ze śląskich biur architektonicznych, które jest bardzo doświadczone w tego typu, specyficznych zleceniach na terenach górniczych.

maxcar_imielin_02Dostarczyliśmy także inwestorowi kompletny projekt wykonawczy kanału diagnostycznego, który został precyzyjnie wpasowany pomiędzy wzmocnienia fundamentów. Na każdym etapie budowy przedstawiciel WSOP sprawował nadzór nad jej kolejnymi etapami.

maxcar_imielin_03Stacja powstała na niewielkiej działce. Hala SKP została dobudowana do istniejącego już budynku mieszkalnego. Jest to przykład kompaktowej, podstawowej stacji kontroli, która doskonale wpasowuje się w działkę, wykorzystując w pełni dostępne miejsce. Działka przylega bezpośrednio do lokalnej drogi, dlatego zaproponowaliśmy, aby wjazd na stację zlokalizować z tyłu obiektu, a wyjazd od frontu. Poprawi to ergonomię pracy, bo tworząca się kolejka pojazdów nie będzie blokować gminnego traktu.

maxcar_imielin_04Właściciel wybrał linię diagnostyczną CERTUS 3 w kolorze pomarańczowym. Konsekwentnie także wnętrze SKP oraz biuro zaaranżował wykorzystując stonowane szarości i czernie z dodatkiem wyrazistych, pomarańczowych detali. Połączenie to nadało wnętrzu dynamiki i wigoru.
Stacja rozpoczęła działalność w listopadzie 2016 roku.

AutoNaprawa Makarucha, Dolny Śląsk

AutoNaprawa Makarucha, Dolny Śląsk
Sieć stacji kontroli pojazdów, woj. dolnośląskie

autonaprawa_makarucha_01autonaprawa_makarucha_02Firma „AutoNaprawa” to rodzinne przedsiębiorstwo z Dolnego Śląska. Jest to jeden z najstarszych klientów naszej firmy. Właściciele tego biznesu – Państwo Makaruchowie – działalność rozpoczynali od stacji podstawowej w Pustkowie Wilczkowskim, która powstała w 2002 roku. Dzięki organicznemu rozwojowi otwierali w kolejnych latach następne stacje, których dzisiaj w sumie mają trzy (w tym dwie okręgowe – w Żernikach Wrocławskich i Sobótce). Właściciele firmy wychodzą z założenia, że w prowadzony biznes konsekwentnie należy inwestować i go rozwijać.

Przy okazji tej opowieści warto wspomnieć, że właścicielka firmy pracuje czynnie jako diagnosta. I choć nas to nie dziwi, to jednak w świecie motoryzacyjnym zdominowanym przez mężczyzn wciąż stanowi rzadkość.

autonaprawa_makarucha_03autonaprawa_makarucha_04Na jednej ze stacji okręgowych na wyraźne życzenie inwestora płyta zbieżności została przeniesiona z lewej strony kanału na prawą. W swoim zwyczajowym ułożeniu płyta byłaby zlokalizowana na drodze do biura obsługi klienta i kierowcy każdorazowo musieliby na nią nastąpić nogą. Dlatego inwestor zdecydował o przeniesieniu urządzenia na drugą stronę kanału, co oczywiście w żaden sposób nie wpływa na wyniki pomiarów.

Dwie stacje okręgowe firmy „AutoNaprawa” były zaplanowane od początku jako małe kompleksy motoryzacyjne, czyli „okręgówka” wraz z przynajmniej jednym stanowiskiem naprawczym. Możliwość serwisowania pojazdów każdorazowo znakomicie uzupełnia ofertę firmy i zwiększa przychody.

Właściciele „AutoNaprawy” to przedsiębiorcy bardzo dobrze zorientowani w lokalnym rynku, dzięki czemu działki inwestycyjne pod swoje kolejne stacje kontroli pojazdów wybierali z rozmysłem. Wychodzili bowiem z założenia, że lokalizacja każdorazowo powinna gwarantować największy potencjał dla tego typu biznesu, przy możliwie atrakcyjnej cenie zakupu.

Opel Fijałkowski, Rybnik

Opel Fijałkowski, Rybnik
Serwis autoryzowany i SKP, Rybnik, woj. śląskie

opel_fijalkowski_rybnik_01opel_fijalkowski_rybnik_02Serwis Opel Fijałkowski w Rybniku to jeden z najstarszych dealerów tej marki na Śląsku. W 2015 roku firma przeprowadziła modernizację istniejącej stacji kontroli pojazdów, która jednocześnie pełni funkcję recepcji serwisu. Wymieniono starą linię diagnostyczną, nieprzystającą już do obecnych czasów i wymagań. Inwestor zdecydował się na urządzenia CERTUS.

Dzięki zbliżonym wymiarom istniejących wnęk fundamentowych udało się uniknąć kosztownych przeróbek budowlanych. Dla właściciela serwisu było to istotną oszczędnością. Wymieniona została cała linia diagnostyczna, natomiast podnośnik nożycowy okazał się trwalszy niż stara linia i jakiś czas będzie jeszcze pracować.

opel_fijalkowski_rybnik_03Pracę na recepcji serwisu wspierają rozbudowane funkcje diagnostyczne, które umożliwiają kompleksową ocenę stanu technicznego pojazdu. Linia CERTUS prezentuje wyniki każdego przeprowadzonego pomiaru w sposób podstawowy i rozszerzony. Funkcja ta jest szczególnie przydatna właśnie dla ASO. Diagnosta ma do dyspozycji rozbudowane raporty z poszczególnych urządzeń wchodzących wraz z czytelnymi wykresami w dużej skali. Są to wydruki z kontroli: hamulców, amortyzatorów i ustawienia kół.

opel_fijalkowski_rybnik_04Inwestor odważnie wybrał linię CERTUS w pomarańczowej wersji kolorystycznej, pasującą do identyfikacji wizualnej marki Opel. Ożywiło to wizualnie halę diagnostyczną i podniosło jej walory estetyczne.

Auto-Point, Pilica

Auto-Point, Pilica
Okręgowa stacja kontroli pojazdów, Pilica, woj. śląskie

auto-point-pilica-01auto-point-pilica-02Obiekt firmy Auto-Point zlokalizowany jest na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Inwestor do tej pory działał w branży transportowej, ale postanowił rozszerzyć prowadzoną działalność o przeglądy rejestracyjne. Dysponował obszerną działką, na której bez trudu zmieścił się budynek OSKP.

Projekt obiektu zlecono pracowni architektonicznej, a firma WSOP dostarczyła technologię rozmieszczenia urządzeń i wykonania kanału diagnostycznego. Z uwagi na wystarczającą ilość dostępnego miejsca, ale także przywiązanie inwestora do sprawdzonych i trwałych rozwiązań, powstał budynek, który można śmiało uznać za wzorcowy. Jest obszerny, przestronny, bez stosowania kompromisów, które mogłyby utrudniać wykonywanie przeglądów.

auto-point-pilica-03auto-point-pilica-04OSKP ma na wyposażeniu ścieżkę diagnostyczną CERTUS 3 w wersji uniwersalnej. Z uwagi na posiadanie floty pojazdów ciężarowych inwestor zdecydował się doposażyć linię w szereg dodatkowych funkcji. Waga umożliwia pomiar masy osi pod kątem przekroczenia dopuszczalnego tonażu. CERTUS posiada także funkcję automatycznego rozpoznawania i badania pojazdów z napędem 4×4.

Inwestor w zasadzie od razu wybrał linię diagnostyczną CERTUS 3 w pomarańczowej wersji kolorystycznej. Właściciele firmy przykładają sporą wagę do dobrego designu. Zestawienie kolorystyczne czerni z rozsądnym dodatkiem pomarańczu ożywiło budynek i nadało mu sporo nowoczesności.

Stacja działa od wakacji 2015 roku.

RS Auto, Gniezno

RS Auto, Gniezno
Serwis pojazdów ciężarowych i osobowych oraz OSKP, Gniezno, woj. wielkopolskie

rs_auto_gniezno_01rs_auto_gniezno_02Gnieźnieński obiekt to przykład inwestycji stworzonej od podstaw przez przedsiębiorcę, który do tej pory działał w innej branży. Przez wiele lat firma wyspecjalizowała się bowiem w transporcie samochodów osobowych i dostawczych na terenie całej Europy. Posiada flotę autotransporterów i właśnie ten fakt (jako jeden z wielu) przyczynił się do podjęcia decyzji o budowie własnego zaplecza serwisowego i diagnostycznego.

Inwestor zaplanował okazały obiekt, który pomieścił: okręgową stację kontroli pojazdów, serwis pojazdów osobowych i ciężarowych, stanowiska wulkanizacyjne i biura spółki. Budynek powstał na dużej działce, co bardzo ułatwiło rozmieszczenie hali serwisowej wraz ze sporym parkingiem.

rs_auto_gniezno_03rs_auto_gniezno_04Sercem obiektu jest okręgowa stacja kontroli, wyposażona w ścieżkę diagnostyczną CERTUS EVO2. Jej zaawansowane funkcje dodatkowe (np. badanie 4×4) pozwalają precyzyjnie ocenić stan techniczny pojazdu. Z tego też względu jest wykorzystywana jako recepcja serwisu, zanim auto powierzone przez klienta trafi do naprawy.

Przy okazji powstawania obiektu nasz koordynator dostarczył projekt technologiczny rozmieszczenia urządzeń diagnostycznych oraz doglądał prowadzonych prac budowlanych. Pracownik WSOP asystował także przy odbiorze Transportowego Dozoru Technicznego, który stacja przeszła za pierwszym razem.

Hala serwisowa mieści kanał naprawczy, gdzie obsługiwane są pojazdy ciężarowe i dostawcze, a kolejne stanowiska zajmują podnośniki stemplowe przeznaczone dla samochodów osobowych. W osobnym pomieszczeniu znajduje się serwis wulkanizacyjny.

Iveco Uni Truck, Zielona Góra

Iveco Uni Truck, Zielona Góra
Serwis pojazdów ciężarowych i dostawczych oraz OSKP, Zielona Góra, woj. lubuskie

iveco_uni_truck_zielona_gora_04iveco_uni_truck_zielona_gora_01 Obiekt zlokalizowany jest na obrzeżach Zielonej Góry, w sąsiedztwie dróg krajowych i trasy szybkiego ruchu, co klientom bardzo ułatwia dojazd. Firma Uni Truck to w tamtym rejonie jeden z najstarszych klientów obsługiwanych przez WSOP. Początki naszej współpracy sięgają lat dziewięćdziesiątych, kiedy to serwis Iveco rozpoczął swoją działalność.

Hala serwisowa w Zielonej Górze mieści w sumie sześć stanowisk naprawczych. Większość wyposażona w kanał, jedno stanowisko jest płaskie i jedno z podnośnikiem czterokolumnowym. Kompletu wyposażenia dopełnia instalacja olejowa, która zapewnia wygodę pracy i czystość na hali, ale także sprawny nadzór nad środkami smarnymi o znacznej wartości.

iveco_uni_truck_zielona_gora_02iveco_uni_truck_zielona_gora_03W 2015 roku firma Uni Truck zdecydowała się na modernizację okręgowej stacji kontroli pojazdów, która funkcjonuje w osobnej hali. Wcześniej „okręgówka” pracowała w oparciu o niemieckie urządzenia, ale kilkanaście lat pracy skutecznie zakwalifikowały ten sprzęt do wymiany. Wybór padł na nową linię diagnostyczną CERTUS 3, a ponieważ urządzenia montowane na kanale diagnostycznym mają identyczne wymiary, jak wcześniej użytkowane tu niemieckie, to obyło się bez kosztownych prac budowlanych.

Wybrany wariant linii CERTUS 3 to wersja uniwersalna, posiada na wyposażeniu tester amortyzatorów, co pozwala badać pojazdy wszystkich typów. Linia diagnostyczna może także służyć także jako recepcja serwisu, bo pozwala mechanikom na precyzyjną ocenę stanu technicznego pojazdu przed jego przyjęciem do naprawy.

FHU Ewa Gibowska, Miechów

FHU Ewa Gibowska
OSKP, Miechów, woj. małopolskie

fhu_ewa_gibowska_miechow_2fhu_ewa_gibowska_miechow_1„Okręgówka” FHU Ewa Gibowska znajduje się niedaleko drogi wojewódzkiej łączącej Miechów z Wolbromiem. To kolejny inwestor, który wcześniej nie zajmował się działalnością w branży motoryzacyjnej. Budynek stacji kontroli został zaprojektowany i wybudowany „od zera”, a powstał na działce, która już wcześniej była własnością firmy. Przedstawiciel WSOP uczestniczył w powstaniu stacji od momentu jej projektowania, planowania technologii rozmieszczenia urządzeń, jak również na etapie samej budowy.

– Przy rozmieszczeniu urządzeń diagnostycznych zaproponowaliśmy klientowi indywidualną koncepcję, której celem była poprawa funkcjonowania stacji, przy zachowaniu logiki i bezpieczeństwa prowadzenia badań technicznych. Wprowadzenie tych rozwiązań uznałem za konieczne z uwagi na istniejące ograniczenia w układzie oraz wielkości działki

– powiedział Maciej Obara, który z ramienia WSOP nadzorował kontrakt.

fhu_ewa_gibowska_miechow_3fhu_ewa_gibowska_miechow_4Budynek został wymurowany z pustaków, a konstrukcja dachu powstała w technologii płyty warstwowej. Jest to klasyczny przykład jednostanowiskowej OSKP. Samodzielny budynek posiada wygodne zaplecze socjalno-biurowe dla klientów oraz diagnostów. Zastosowane obszerne przeszklenia – zarówno w części biurowej, jak i na hali diagnostycznej – wpuszczają dużo światła dziennego do wnętrza, co poprawia walory użytkowe obiektu.

Aby w pełni wykorzystać posiadaną działkę inwestor przeprowadził szeroko zakrojone prace ziemne, które umożliwiły poprowadzenie wygodnej drogi dojazdowej dla wszelkiego typu pojazdów. Dzięki przemyślanym rozwiązaniom udało się rozwiązać wszelkie ograniczenia związane z układem działki.

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48