Mercedes-Benz Trucks Warszawa

Mercedes-Benz Trucks Warszawa
Serwis fabryczny oraz OSKP, Emilianów, woj. mazowieckie

Mercedes-Benz Trucks w Emilianowie w województwie mazowieckim to największy fabryczny obiekt serwisowy tej marki w Polsce. Jednocześnie jest to największa inwestycja realizowana przez firmę WSOP w segmencie ASO w ostatnich latach, o czym najlepiej świadczy jej ogromna skala oraz fakt, że obiekt został wyposażony w topowe urządzenia, rzadko spotykane w polskich warsztatach. Wiele zastosowanych tu rozwiązań powstało według specjalnych wytycznych producenta pojazdów Mercedes-Benz.

Serwis w Emilianowie zastąpił istniejący do tej pory obiekt w Warszawie przy ulicy Inowłodzkiej (również wyposażony przez naszą firmę). Podczas budowy nowej placówki współpracowaliśmy bezpośrednio z generalnym wykonawcą.

Warto wspomnieć, że już w 2004 roku wyposażyliśmy pierwszy fabryczny serwis pojazdów osobowych Mercedes w centrum Warszawy, montując tam głównie urządzenia diagnostyczne niemieckiego producenta. Teraz z kolei wyposażyliśmy drugi serwis fabryczny dla pojazdów użytkowych, ale tym razem dostarczyliśmy urządzenia CERTUS – w całości polskiej produkcji.

Jednym z kilku dedykowanych dla Mercedesa rozwiązań jest urządzenie rolkowe CERTUS CRB18 zamontowane na okręgowej stacji kontroli pojazdów. Nasza firma zaprojektowała i wyprodukowała je specjalnie na zamówienie MB zgodnie z otrzymaną specyfikacją producenta. Rolki CRB18 to urządzenie o zwiększonej wytrzymałości, co umożliwia badanie pojazdów o nacisku na oś nawet do 18t. Powiększone bębny rolek – szerokie na 1150 mm, o średnicy 262 mm – umożliwiają badanie najszerszych pojazdów poruszających się obecnie po polskich drogach. Dodatkowo rolki są przygotowane do kalibracji tachografów.

Urządzenie rolkowe pracuje na stacji kontroli, dlatego przeprowadziliśmy również jego certyfikację.
Sercem hali serwisowej jest niewątpliwie pięciostemplowy podnośnik firmy JAB do samochodów ciężarowych zamontowany w kanale. Jest to pierwsze, i jak dotąd jedyne, tak rozbudowane urządzenie w Polsce. Podnośnik może pracować w różnych konfiguracjach w zależności o aktualnych potrzeb. Jeden stempel jest zamontowany na stałe, pozostałe można przesuwać. Jednocześnie można w danym momencie wykorzystywać tylko dwa stemple, a jeśli zajdzie taka konieczność trzy, cztery lub wszystkie pięć naraz.

Można również korzystać niejako z dwóch osobnych podnośników, wtedy niezależnie od siebie pracują zblokowane grupy dwóch i trzech stempli, co umożliwia podniesienie dwóch różnych pojazdów na tym samym stanowisku. Rzadko spotyka się tak specjalistyczny sprzęt w polskich serwisach.

Pomiędzy stemplami zamontowana jest przesuwna, wytrzymała żaluzja aluminiowa. Zabezpiecza ona pojazd przed przypadkowym najechaniem na kanał, ale także umożliwia przejazd w poprzek kanału podczas prac serwisowych. Przydatne jest to szczególnie w sytuacji wymontowywania dużych podzespołów z pojazdu, które podtrzymywane są wózkiem widłowym czy dodatkowymi hydraulicznymi podnośnikami.

Kolejnym elementem, w który wyposażyliśmy serwis w Emilianowie jest rozbudowana instalacja do dystrybucji olejów i płynów eksploatacyjnych oraz odbioru zużytych płynów.
W sumie są to trzy stojaki ze zwijadłami zamontowane pomiędzy stanowiskami na hali serwisowej oraz sześć dodatkowych punktów ze zwijadłami w kanałach przeglądowych (zlokalizowane po dwa punkty na krańcach trzech kanałów).

Cała instalacja jest wyposażona w system monitoringu, który pozwala zachować kontrolę nad produktami o znacznej wartości. Mechanicy przy użyciu kart chipowych i posiadanego numeru zlecenia pobierają ustaloną wcześniej ilość oleju lub płynu.

Odsysacze zużytego oleju i smaru znajdują się w kanałach, gdzie poprzez specjalny króciec mogą zostać podpięte do wanien spustowych. Dodatkowe punkty odsysania znajdują się także na stojakach pomiędzy stanowiskami.

Magazyn środków smarnych jest poza halą serwisową, gdzie zlokalizowany jest także zbiornik na zużyty olej. Tego typu rozwiązanie zapewnia czystość na hali serwisowej i kontrolę wydawanych płynów.

SKP RS Car, Oświęcim

SKP RS Car
Podstawowa stacja kontroli pojazdów, Oświęcim, woj. małopolskie

KIA Auto Junior, Rybnik

KIA Auto Junior, Rybnik
Serwis autoryzowany oraz OSKP, Rybnik, woj. śląskie

Obiekt dilerski KIA Auto Junior w Rybniku to kolejna inwestycja firm należących do rodziny Fijałkowskich, którzy nieopodal prowadzą od wielu lat salon i serwis Opla.

Inwestor miał do dyspozycji obszerną działkę – na tyle dużą, że zmieściłyby się na niej dwa tego typu budynki – dlatego zdecydował się na budowę od podstaw nowego obiektu: salonu wraz z serwisem mechanicznym i blacharnią. Tego typu podejście pozwoliło od samego początku przyjąć w procesie projektowania takie założenia technologiczne, które zapewniły wysoką funkcjonalność obsługi pojazdów.

Na uwagę zasługuje fakt, że inwestor całe wyposażenie warsztatowe zakupił w naszej firmie i ściśle współpracował z naszymi specjalistami na etapie projektowania.

Właściciel obiektu postanowił wyposażyć obiekt KIA w okręgową stację kontroli. W sąsiednim serwisie Opla funkcjonuje już stacja podstawowa, dlatego „okręgówka” doskonale uzupełnia jej ofertę. Obie stacje posiadają na wyposażeniu linie diagnostyczne CERTUS z komfortowym zestawem funkcji dodatkowych. Z uwagi na szerszy zakres badań technicznych przynależnych tylko stacjom okręgowym, zmieniające się przepisy dot. przeglądów oraz własne potrzeby biznesowe inwestor uznał, że lepiej będzie móc wykonywać tego typu usługi w ramach własnej firmy, zamiast zlecać je na zewnątrz. Kolejnym argumentem jest możliwość poszerzenia prowadzonej działalności.

Na etapie projektowania całego obiektu firma WSOP dostarczyła inwestorowi kompletny projekt rozmieszczenia urządzeń na hali serwisowej oraz technologię wykonania kanału diagnostycznego wraz z ułożeniem urządzeń diagnostycznych na OSKP.

Serwis pracuje głównie w oparciu o podnośniki dwukolumnowe (5 stanowisk), dodatkowo wydzielono podnośnik nożycowy dedykowany do ustawiania geometrii oraz stanowisko serwisu ogumienia i kilka stanowisk płaskich. Hala posiada także instalację dystrybucji płynów eksploatacyjnych oraz sprężonego powietrza.

W osobnym pomieszczeniu znajduje się recepcja dla pojazdów przyjmowanych do naprawy. Inwestor od razu przygotował to pomieszczenie do montażu w przyszłości linii diagnostycznej CERTUS dla samochodów do 3,5 tony. Tym samym stacja okręgowa w przyszłości może zyskać drugą ścieżkę do badań technicznych, a recepcja serwisu miałaby większe możliwości oceny stanu pojazdu przed przyjęciem go do naprawy.

Na tyłach obiektu znajduje się także blacharnia, którą wyposażyliśmy w podnośniki i ramy naprawcze do prostowania pojazdów.

SKP Moto-Car, Trzebinia

SKP Moto-Car, Trzebinia
Podstawowa stacja kontroli pojazdów, Trzebinia, woj. małopolskie

Moto-Car to rodzinna firma, która do tej pory prowadziła działalność serwisową w jednym tylko obiekcie (również zlokalizowanym w Trzebini). Z czasem przyszedł pomysł na rozszerzenie zakresu świadczonych usług i w ten sposób zrodził się zamiar otwarcia niewielkiego kompleksu motoryzacyjnego: podstawowej stacji kontroli pojazdów z dwustanowiskowym warsztatem. Zważywszy na obecne uwarunkowania rynkowe jest to dobry pomysł na ustabilizowanie przychodów tego typu działalności.

Działka, na której stanęła stacja jest na tyle duża, że zapewnia wygodę użytkowania. Zmieściły się na niej wszystkie niezbędne obiekty: zarówno SKP, warsztat, drogi dojazdowe, jak również parking oraz zewnętrzne miejsce do pomiaru hałasu.

Inwestor zdecydował się na linię diagnostyczną CERTUS trzeciej generacji w kolorze czerwonym, której kolorystykę wykorzystał do aranżacji wnętrza.

Hala diagnostyczna – pomimo tego, że nieprzejazdowa – to z uwagi na długość aż 14 metrów i wykorzystanie kanału diagnostycznego umożliwia także badanie przyczep. Na etapie budowy inwestor otrzymał od WSOP kompleksowe wsparcie – zarówno w postaci technologii rozmieszczenia urządzeń linii, jak również wsparcia podczas budowy kanału diagnostycznego.
Przy okazji tej inwestycji trzeba wspomnieć o rekordowo sprawnym, a przez to szybkim odbiorze stacji przeprowadzonym przez Transportowy Dozór Techniczny. W sumie cała procedura trwała niezwykle krótko, a kluczem do tego było wcześniejsze przygotowanie kompletu dokumentów.

SKP Auto Gaz Siedlik

SKP Auto Gaz Siedlik, Tarnów
Podstawowa stacja kontroli pojazdów, Tarnów, woj. małopolskie

Firma Auto Gaz Siedlik to jeden z nowych klientów naszej firmy. Inwestor postanowił przenieść do nowego obiektu swoją dotychczasową działalność warsztatową – skupioną głównie na montażu i obsłudze instalacji gazowych w pojazdach – a przy okazji uruchomił podstawową stację kontroli pojazdów https://autogazsiedlik.pl/stacja-kontroli-pojazdow.

Kilka lat temu inwestor kupił działkę przy trasie wlotowej do Tarnowa, na której wyburzył stary budynek mieszkalny. Lokalizacja ta daje duże możliwości biznesowe, choć przy okazji projektowania budynku wymagała uwzględnienia kilku specyficznych rozwiązań z uwagi na szerokość działki. Od samego początku z inwestorem współpracował przedstawiciel WSOP, który pomagał mu w wyborze najlepszych rozwiązań projektowych i technologicznych.

Na uwagę zasługuje stanowisko diagnostyczne SKP – przygotowano je bowiem w taki sposób, aby spełniało nie tylko obecne wymagania określone przepisami, ale także w przyszłości dawało możliwość rozbudowy i wprowadzenia do obiektu całkiem nowych usług.

Inwestor zdecydował się na linię diagnostyczną CERTUS trzeciej generacji w kolorze pomarańczowym i wykorzystał jej kolorystykę we stworzenia wnętrzu obiektu. Urządzenia – jak większość obecnie zamawianych – zamontowane są na kanale diagnostycznym, zamiast z wykorzystaniem podnośnika nożycowego. Linia CERTUS wyposażona jest w nowoczesną opcję badania samochodów z napędem 4×4, która z uwagi na szeroki wachlarz pojazdów, które przyjeżdżają na tarnowską stację, z pewnością będzie często wykorzystywana.

SKP została uruchomiona jesienią 2018 roku.

 

Škoda Auto Group Luzar, Wieliczka

Škoda Auto Group Luzar, Wieliczka
Serwis autoryzowany oraz SKP, Wieliczka, woj. małopolskie

Serwis Skoda Luzar przy ulicy Krakowskiej to nowy obiekt serwisowy w Wieliczce otwarty na początku 2018 roku. Firma szczyci się, że jest najdłużej działającym dilerem pojazdów tej marki w Krakowie i okolicach. Z uwagi na dynamiczny rozwój konieczna była rozbudowa siedziby. Dotychczasowa lokalizacja nie dawała takiej możliwości, a potrzebną działkę udało się pozyskać na obrzeżach miasta przy drodze krajowej nr 94. I właśnie tu inwestor wybudował nowy salon z serwisem.

Działka w dużej części zlokalizowana jest na skarpie, co wymusiło dodatkowe prace ziemne oraz wykonanie podpiwniczenia pod częścią budynku. Ale i w tym przypadku budowlana trudność została przekuta w zaletę – wysoka piwnica jest przecież doskonałym miejscem na garaż. Każdy diler potrzebuje miejsca chociażby na ulokowania stoku pojazdów.

Firma WSOP kompleksowo wyposażyła całe zaplecze serwisowe. Znajduje się w nim: 8 stanowisk podnośnikowych, podstawowa stacja kontroli pojazdów z dwiema liniami diagnostycznymi CERTUS oraz instalacja olejowa z barkiem.

Na uwagę zasługuje SKP, w której inwestor zdecydował się na dwie ścieżki diagnostyczne. To rzadkość w serwisach autoryzowanych. Pierwsza linia CERTUS to wersja zamontowana na kanale diagnostycznym. Umieszczona jest w osobnej hali i właśnie tutaj przeprowadzana jest większość przeglądów rejestracyjnych. Mając do dyspozycji dużo miejsca w hali SKP dodatkowo przewidziano miejsce na specjalną kratownicę z odpływem, gdzie w zimie można pozostawić na chwilę auto, które ma na sobie warstwę śniegu.

Druga linia diagnostyczna zamontowana jest w hali recepcji serwisu. To z kolei wersja z podnośnikiem nożycowym z szarpakiem i dźwignikiem kół. Służy głównie do przyjęcia pojazdów do serwisu, a ponieważ hala spełnia wszystkie niezbędne wymagania, to została również odebrana jako dodatkowa linia na SKP.
Posiadanie dwóch linii diagnostycznych daje niewątpliwy komfort w postaci rezerwowego urządzenia. A jeśli mówimy o liniach zamontowanych zarówno na kanale, jak i z wykorzystaniem podnośnika nożycowego to z pewnością każdy diagnosta doceni wszechstronność tego typu rozwiązania.

Hala serwisowa posiada instalację z barkiem do wydawania 3 typów olejów świeżych oraz moduł odsysania olejów zużytych. Całość zintegrowana jest z systemem DMS Škody. Wprowadzenie zlecenia naprawy przez doradcę automatycznie generuje uprawnienie dla mechanika, który na podstawie numeru zlecenia może pobrać odpowiednią ilość oleju.

W hali serwisowej znajduje się 8 stanowisk podnośnikowych. 6 z nich to stanowiska z podnośnikami dwukolumnowymi o udźwigu 3,2 tony (przewidziane dla pojazdów osobowych), w tym jedno w osobnej hali służącej jako miejsce do szybkich napraw. Kolejne stanowisko posiada wysoki podnośnik dwukolumnowy o udźwigu 5,5 tony dedykowany dla pojazdów dostawczych (Auto Group Luzar posiada autoryzację Volkswagena, co pozwala mu serwisować pojazdy Crafter). Ostatni, czterokolumnowy podnośnik wykorzystywany jest do ustawiania geometrii podwozia. Posiada on na tyle długie najazdy, aby móc obsługiwać wspomniane „dostawczaki,” a poza tym jest to wersja określana jako „open front.” To rozwiązanie cechuje się brakiem belki pomiędzy frontowymi kolumnami podnośnika, na której zwyczajowo opierają się najazdy. Pozwala to mechanikowi na wygodniejszą pracę, nie musi się pochylać każdorazowo wchodząc pod pojazd.

OSKP Mariusz Pasich, Klucze

OSKP Mariusz Pasich, Klucze
Okręgowa stacja kontroli pojazdów, Klucze, woj. śląskie

To jeden z naszych wieloletnich klientów, do tej pory prowadzący dwie stacje kontroli pojazdów (w Kluczach i Zawierciu) – obie podstawowe. Stacja w Kluczach koło Olkusza powstała już kilkanaście lat temu i z tego też powodu urządzenia linii diagnostycznej wymagały głębokiej modernizacji, albo wręcz całkowitej wymiany.

Mając przed sobą tego typu alternatywę inwestor zdecydował się na tej samej działce wybudować „okręgówkę”, a po jej uruchomieniu zamknąć stację podstawową i wyburzyć stary budynek. Dzięki temu za jednym razem załatwia dwie sprawy. Nie tylko rozwiązuje problem modernizacji dotychczasowych urządzeń, ale jednocześnie rozszerza prowadzoną działalność. Zależało mu bowiem, aby móc wykonywać przeglądy ciągników rolniczych, które z uwagi na lokalizację OSKP stanowią spory odsetek zarejestrowanych w powiecie pojazdów.

Działka w Kluczach była na tyle duża i ustawna, że bez problemu zmieściła nowy budynek „okręgówki” wraz z parkingami, drogami dojazdowymi i całą niezbędną infrastrukturą. Budowa nowego obiektu dała także komfort prowadzenia dotychczasowej stacji podstawowej bez konieczności jej zamykania na czas przebudowy i ponownych odbiorów.

Inwestor wybrał do nowej stacji uniwersalną linię diagnostyczną CERTUS, a ponieważ jest zwolennikiem urządzeń ocynkowanych to właśnie w takim wykonaniu zamówił wszystkie obudowy. Cynkowanie ogniowe jest jednym ze sposobów zabezpieczenia stali – na tyle specyficznym, że wybiera je stosunkowo niewielu klientów, tym nie mniej jako firma zawsze dopasowujemy się do oczekiwań klientów. Inwestor ten posiada już urządzenia cynkowane na stacji w Zawierciu, jest z nich zadowolony i dlatego identyczne zamówił na stację okręgową w Kluczach.

Sama linia diagnostyczna to CERTUS trzeciej generacji wraz z szeregiem funkcji dodatkowych, takich jak: automatyczne rozpoznawanie i badanie pojazdów z napędem 4×4, archiwizacja wyników czy wspomaganie wyjazdu z rolek.

Na etapie budowy inwestor otrzymał od WSOP kompleksowe wsparcie – zarówno w postaci technologii rozmieszczenia urządzeń diagnostycznych, jak również wsparcia podczas budowy kanału diagnostycznego.

OSKP Auto-Zientek, Jastrzębie-Zdrój

OSKP Auto-Zientek
Okręgowa stacja kontroli pojazdów, Jastrzębie-Zdrój, woj. śląskie

Auto-Zientek to nasz wieloletni klient. Sieć stacji kontroli pojazdów pod logo firmy liczy obecnie pięć OSKP. Najnowsza „okręgówka” powstała w Jastrzębiu-Zdroju przy ulicy Podhalańskiej.
Właściciel firmy zdecydował się na zakup tej konkretnej działki w sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego, ponieważ dysponuje ona wystarczającym potencjałem biznesowym do prowadzenia tego typu działalności.

Z uwagi na niekorzystne warunki terenowe konieczne było solidne wzmocnienie gruntu przed rozpoczęciem budowy. Także z uwagi na swoją wielkość i układ działka wymagała dobrego rozplanowania umiejscowienia budynku, parkingów, dróg wewnętrznych i zjazdów z drogi publicznej.

Inwestor zdecydował się na dwie linie diagnostyczne CERTUS trzeciej generacji – obie w konfiguracji z wieloma funkcjami dodatkowymi (4×4, wspomaganie wyjazdu i inne), które zapewniają wysoką funkcjonalność, ale także wygodną pracę przez kolejne lata.

Właściciel firmy wypracował swój sprawdzony model inwestycji w kolejne obiekty i konsekwentnie go stosuje. Za każdym razem są to duże, dwustanowiskowe stacje okręgowe wyposażone w linie diagnostyczne: uniwersalną i osobową. Obie ścieżki zamontowane na kanałach.

Inwestor trzyma się zasady, że tego typu konfiguracja najlepiej sprawdza się w dobie zmieniających się przepisów regulujących wykonywanie badań technicznych. Zresztą koncepcja dwustanowiskowej „okręgówki” ma wiele innych zalet. Chociażby badanie ciężarówki, które trwa obecnie około godziny, przy jednym stanowisku skutecznie „zatkałoby” całą SKP i zmusiło klientów do rezygnacji z przeglądu z powodu długiego oczekiwania.

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48