Przegląd sprzętu, kalibracja wyważarek oraz przeszkolenie pracowników – taki zestaw czynności przed sezonem oponiarskim Serwis WSOP zaleca warsztatowcom. Warto zawczasu zadbać o urządzenia, co pozwoli uniknąć problemów i… lawiny niezadowolonych klientów.

Każdego roku scenariusz jest taki sam: po pierwszych opadach śniegu serwisy wulkanizatorskie przeżywają oblężenie. Tłum klientów szturmuje warsztaty, a każdy chce mieć wymienione „zimówki” na już.

Sprzęt do serwisu ogumienia przez te kilka tygodni jest eksploatowany od świtu do nocy, bez litości i zbędnych przestojów. Awaria urządzenia w szczycie sezonu to najgorsza rzecz, jaka może się przydarzyć: oznacza nerwy, ale także spadek przychodów.

– Może się wydawać, że urządzenia do serwisowania ogumienia są proste i nie wymagają obsługi. Jest to jeden z mitów, który trzeba obalić. Przed każdym sezonem tak intensywnej pracy należy wykonać przegląd urządzeń oraz wymienić elementy odpowiadające za jakość wykonanej usługi. Szczególnie zaś należy pamiętać o kalibracji wyważarek. Zaniechanie tych czynności może doprowadzić do częstych reklamacji, albo wręcz utraty klienta, który pojedzie na poprawkę do innego warsztatu

– podkreśla Wojciech Piechaczek, Inżynier Serwisu WSOP.

Zdaniem specjalistów z Serwisu WSOP warto także ponownie przeszkolić pracowników. Krótkie przypomnienie zasad obsługi urządzeń pozwoli uniknąć potencjalnych problemów. Serwisanci WSOP nieraz spotykali się z sytuacją, kiedy to urządzenie (zgłaszane jako uszkodzone) działało poprawnie, a problemem była rutyna pracownika, bądź też fakt, że wcześniej pracował na innym sprzęcie.

Wszystkich zainteresowanych wykonaniem przeglądu urządzeń odsyłamy do dyspozytorów regionów serwisowych. Kontakt do nich można znaleźć tutaj.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Adres: Dworcowa 62, 44-190 Knurów
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl