VW Plichta
Serwis autoryzowany oraz SKP, Gdynia, woj. pomorskie

plichta_02plichta_47Niewątpliwie realizacją 2014 roku było kompleksowe wyposażenie nowego serwisu Volkswagena w Gdyni. Jest to już kolejna duża inwestycja realizowana przez WSOP dla firmy Plichta. To jednocześnie największy salon tej marki w północnej Polsce. Inwestor postanowił rozszerzyć prowadzoną działalność o kolejny obiekt w Trójmieście. Inny jego salon VW działa od lat w Gdańsku, natomiast ten w Gdyni rozmyślnie zlokalizowany został od strony Rumii.

Nowy obiekt to salon wielomarkowy. Oprócz samochodów VW sprzedawane są tutaj także pojazdy użytkowe tej marki oraz auta Seata. Wspólna jest za to część serwisowa, która w sumie posiada kilkanaście stanowisk do obsługi. W sumie budynek ma 4 kondygnacje o łącznej powierzchni niemal 6400 metrów kwadratowych.

plichta_05plichta_14Już na etapie projektowania obiektu w pracach brali udział nasi przedstawiciele, którzy najważniejsze zagadnienia techniczne (istotne z punktu widzenia montażu i eksploatacji urządzeń) konsultowali z architektami i inwestorem. Z kolei podczas budowy nasza ekipa doglądała wykonania najważniejszych etapów. A było czego doglądać.

Działka, na której stanął obiekt jest specyficzna. To wymusiło między innymi zaprojektowanie aż 4 kondygnacji w obiekcie, w tym również w części serwisowej. To zresztą coraz częściej spotykany problem, bo ilość dostępnych terenów inwestycyjnych w dużych miastach stale kurczy się. Dostępne działki są z reguły drogie w zakupie, albo na tyle małe czy też o nietypowym kształcie, że wymusza to na inwestorach konieczność stosowania indywidualnych rozwiązań. Tak też było w tym przypadku. Od strony głównej ulicy obiekt wygląda standardowo, sprawia wrażenie jednokondygnacyjnego. Dopiero rzut oka na część serwisową uświadamia, że są tu aż 4 piętra.

plichta_20plichta_27Recepcja serwisu – wyposażona w podnośniki podpodłogowe (stemplowe) – zlokalizowana jest na piętrze. W tej sytuacji przygotowanie i sam montaż urządzeń wymagał uwzględnienia w projekcie szeregu specyficznych wymagań. Główna hala serwisowa mieści się na parterze, a jej główne wyposażenie stanowią podnośniki dwukolumnowe – 10 o udźwigu 3 ton oraz 3 o udźwigu 5 ton. Te ostatnie to prawdziwa „waga ciężka”, bo oprócz zwiększonego udźwigu posiadają również potrójnie teleskopowane ramiona nośne. Serwis na wyposażeniu posiada również podnośnik czterokolumnowy o wydłużonych platformach. Umożliwia to regulację geometrii nawet w najdłuższych pojazdach typu VW Crafter.

Osobne pomieszczenie zajmuje stacja kontroli pojazdów. Wyposażona w ścieżkę diagnostyczną CERTUS EVO2 nie tylko wykonuje badania techniczne pojazdów, ale jest również wykorzystywana do szczegółowej diagnostyki pojazdów przyjmowanych na serwis. Dodatkowo zainstalowana w urządzeniu funkcja badania pojazdów z napędem 4×4 umożliwia bezpieczny pomiar siły hamowania we wszystkich typach obsługiwanych pojazdów. Linia CERTUS jest ponadto przygotowana do kompleksowej archiwizacji wyników badań.

plichta_31plichta_43Wyposażenie serwisu uzupełnia myjnia automatyczna WashTec. Urządzenie posiada oczyszczalnię wody oraz pracuje w obiegu zamkniętym. Znacząco zmniejsza to zużycie wody świeżej, a tym samym obniża koszty. Myjnia wykorzystywana jest na potrzeby serwisu. Każde auto przyjęte na serwis jest myte i czyste wraca do właściciela.

Obiekt dealerski Volkswagen Plichta w Gdyni to jedna z największych inwestycji w ostatnich latach, a największa w 2014 roku zrealizowana przez WSOP. To kolejny przykład udanej współpracy z inwestorem – od projektowania, poprzez budowę, montaż, a na odbiorach kończąc.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl