Škoda Auto Group Luzar, Wieliczka
Serwis autoryzowany oraz SKP, Wieliczka, woj. małopolskie

Serwis Skoda Luzar przy ulicy Krakowskiej to nowy obiekt serwisowy w Wieliczce otwarty na początku 2018 roku. Firma szczyci się, że jest najdłużej działającym dilerem pojazdów tej marki w Krakowie i okolicach. Z uwagi na dynamiczny rozwój konieczna była rozbudowa siedziby. Dotychczasowa lokalizacja nie dawała takiej możliwości, a potrzebną działkę udało się pozyskać na obrzeżach miasta przy drodze krajowej nr 94. I właśnie tu inwestor wybudował nowy salon z serwisem.

Działka w dużej części zlokalizowana jest na skarpie, co wymusiło dodatkowe prace ziemne oraz wykonanie podpiwniczenia pod częścią budynku. Ale i w tym przypadku budowlana trudność została przekuta w zaletę – wysoka piwnica jest przecież doskonałym miejscem na garaż. Każdy diler potrzebuje miejsca chociażby na ulokowania stoku pojazdów.

Firma WSOP kompleksowo wyposażyła całe zaplecze serwisowe. Znajduje się w nim: 8 stanowisk podnośnikowych, podstawowa stacja kontroli pojazdów z dwiema liniami diagnostycznymi CERTUS oraz instalacja olejowa z barkiem.

Na uwagę zasługuje SKP, w której inwestor zdecydował się na dwie ścieżki diagnostyczne. To rzadkość w serwisach autoryzowanych. Pierwsza linia CERTUS to wersja zamontowana na kanale diagnostycznym. Umieszczona jest w osobnej hali i właśnie tutaj przeprowadzana jest większość przeglądów rejestracyjnych. Mając do dyspozycji dużo miejsca w hali SKP dodatkowo przewidziano miejsce na specjalną kratownicę z odpływem, gdzie w zimie można pozostawić na chwilę auto, które ma na sobie warstwę śniegu.

Druga linia diagnostyczna zamontowana jest w hali recepcji serwisu. To z kolei wersja z podnośnikiem nożycowym z szarpakiem i dźwignikiem kół. Służy głównie do przyjęcia pojazdów do serwisu, a ponieważ hala spełnia wszystkie niezbędne wymagania, to została również odebrana jako dodatkowa linia na SKP.
Posiadanie dwóch linii diagnostycznych daje niewątpliwy komfort w postaci rezerwowego urządzenia. A jeśli mówimy o liniach zamontowanych zarówno na kanale, jak i z wykorzystaniem podnośnika nożycowego to z pewnością każdy diagnosta doceni wszechstronność tego typu rozwiązania.

Hala serwisowa posiada instalację z barkiem do wydawania 3 typów olejów świeżych oraz moduł odsysania olejów zużytych. Całość zintegrowana jest z systemem DMS Škody. Wprowadzenie zlecenia naprawy przez doradcę automatycznie generuje uprawnienie dla mechanika, który na podstawie numeru zlecenia może pobrać odpowiednią ilość oleju.

W hali serwisowej znajduje się 8 stanowisk podnośnikowych. 6 z nich to stanowiska z podnośnikami dwukolumnowymi o udźwigu 3,2 tony (przewidziane dla pojazdów osobowych), w tym jedno w osobnej hali służącej jako miejsce do szybkich napraw. Kolejne stanowisko posiada wysoki podnośnik dwukolumnowy o udźwigu 5,5 tony dedykowany dla pojazdów dostawczych (Auto Group Luzar posiada autoryzację Volkswagena, co pozwala mu serwisować pojazdy Crafter). Ostatni, czterokolumnowy podnośnik wykorzystywany jest do ustawiania geometrii podwozia. Posiada on na tyle długie najazdy, aby móc obsługiwać wspomniane „dostawczaki,” a poza tym jest to wersja określana jako „open front.” To rozwiązanie cechuje się brakiem belki pomiędzy frontowymi kolumnami podnośnika, na której zwyczajowo opierają się najazdy. Pozwala to mechanikowi na wygodniejszą pracę, nie musi się pochylać każdorazowo wchodząc pod pojazd.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl