POMOCNE BADANIE W TRYBIE AUTOMATYCZNYM

PODSTAWOWA STACJA KONTROLI POJAZDÓW
FIRMA AKSEL-PLUS, Bielawa, woj. dolnośląskie

Krzysztof, diagnosta:

_DSC0468Ścieżka diagnostyczna CERTUS EVO2 jest prosta i intuicyjna w obsłudze. Pracowałem na liniach różnych producentów i uważam, że CERTUS wyróżnia się czytelną i ładną grafiką oprogramowania. Ponadto pilot sterujący pracą ścieżki jest poręczny i łatwy w obsłudze.

Dysponujemy swoim warsztatem samochodowym, dlatego często dokonuję sprawdzenia stanu technicznego serwisowanych tam pojazdów. Przydaje się wtedy funkcja badania w trybie automatycznym.

 

CERTUS ODPOWIADA NA WYSOKIE WYMAGANIA WŁAŚCICIELI „CZTERONAPĘDÓWEK”

OKRĘGOWA STACJA KONTROLI POJAZDÓW
FIRMA DOBROWOLSKI AUTOCENTRUM, Świdnica, woj. dolnośląskie

Marcin Dobrowolski, współwłaściciel firmy, diagnosta:

DSC_0485Od początku działalności na naszej stacji korzystamy ze ścieżki CERTUSA. Najpierw była to pierwsza generacja linii, która została następnie przebudowana na wersję EVO2.

Jestem zadowolony z tego urządzenia. Najbardziej podoba mi się funkcja rozpoznawania i badania pojazdów z napędem 4×4. Klient, który posiada tego typu auto jest z reguły bardziej świadomy, a tym samym wymagający. Oczekuje troski o swoje auto oraz wysokiego poziomu wykonanej usługi. Funkcja badania 4×4 w CERTUSIE EVO2 działa bardzo sprawnie. Bez obaw o uszkodzenie auta mogę zbadać praktycznie każdy pojazd tego typu, a mój klient ma pewność, że oddał auto w dobre ręce.

Przesiadka z Certusa na… Certusa

PODSTAWOWA STACJA KONTROLI POJAZDÓW
FIRMA STEF-CAR, 38-246 Szerzyny, woj. małopolskie

Paweł, diagnosta:

stef-car-referencjeTo już druga stacja kontroli pojazdów, na której mam styczność ze ścieżką CERTUS EVO2. W poprzedniej SKP, gdzie byłem zatrudniony, także używałem CERTUSA.

Obecnie pracuję na ścieżce CERTUS EVO2, która posiada komplet funkcji dodatkowych. Najbardziej sobie chwalę rozpoznawanie i badanie napędu 4×4 oraz wspomaganie wyjazdu z rolek. Nasza stacja zlokalizowana jest w terenie górzystym, jest tutaj sporo pojazdów typu Toyota RAV4. Ich badanie przebiega sprawnie, a ja nie muszę się specjalnie trudzić, aby bezpiecznie przeprowadzić pomiar sił hamowania.

CERTUS EVO2 umożliwia prowadzenie badania w trybie automatycznym, natomiast osobiście wolę korzystać z trybu pomiaru ręcznego. Po pierwsze to wygodniejsze, po drugie mam większą kontrolę nad przebiegiem badania, całością steruję pilotem nie wysiadając z pojazdu.

Bardzo podoba mi się czytelna i przejrzysta grafika programu komputerowego CERTUS EVO2. Nasza podstawowa stacja jest siłą rzeczy niewielka, dlatego klienci z zainteresowaniem podglądają wyniki pomiarów i dopytują o szczegóły. W prosty sposób mogę ich poinformować o stanie technicznym auta, korzystając z wyników prezentowanych na ekranie. Ułatwia mi to kontakt z klientem.

Ogólnie jestem zadowolony z pracy na CERTUSIE. To bardzo precyzyjna ścieżka, a przy tym prosta i intuicyjna w obsłudze.

CERTUS EVO2: cicho i bez stresu

Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów
firma TOP SPIN, Zamość, ul. Dzieci Zamojszczyzny 1d

Dariusz Mendel, diagnosta:

W EVO2 doceniam estetyczny wygląd urządzeń i programu sterującego. Linia jest łatwa w obsłudze, a pomiary dokładne. Z innych zalet to na pewno tester amortyzatorów pracuje cicho, a dodatkowo ograniczniki ułatwiają posadowienie koła w odpowiednim miejscu. Także funkcja 4×4 przypadła mi do gustu, bo nie muszę się stresować, że uszkodzę komuś auto.

Z reguły steruję ścieżką ręcznie. Siedzę w pojeździe i za pomocą pilota uruchamiam kolejne etapy badania. Dla mnie istotne jest także to, że mogę uruchomić tylko jedną stronę rolek hamulcowych, aby sprawdzić jednoślady.

Wcześniej pracowałem na szarpakach pneumatycznych i wydawało mi się, że są najlepsze. Teraz przekonałem się do szarpaków hydraulicznych. Mają większą siłę i lepiej diagnozują luzy w zawieszeniu.

Ogólnie rzecz biorąc CERTUS EVO2 w porównaniu z konkurencją wypada doskonale. W zasadzie trudno to nawet porównywać, bo tutaj mamy do czynienia z bardzo nowoczesnym sprzętem.

CERTUS EVO2 ułatwia i przyspiesza badanie techniczne

Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów
firma Lago-Car, 39-215 Czarna, ul. Witosa 9

Jerzy Radzik, diagnosta:

Mam bardzo pozytywne wrażenia z pracy na linii diagnostycznej CERTUS EVO2. Używałem już ścieżek konkurencyjnych firm i muszę przyznać, że na korzyść CERTUSA przemawia bardzo dobra obsługa przy użyciu pilota. Jeśli jest taka potrzeba to mogę ręcznie uruchamiać kolejne etapy badania, mogę także któreś badanie powtórzyć. Nie muszę przy tym wysiadać z auta, całość steruję pilotem.

Oprogramowanie zbudowane jest w sposób, który pozwala obsługiwać ścieżkę bardzo intuicyjnie. Prowadzi przez kolejne etapy „krok po kroku.”

Moje uznanie zdobyła funkcja badania pojazdów z napędem 4×4. Jest bardzo przydatna w codziennej pracy. Dzięki temu minimalizuję ryzyko uszkodzenia badanych pojazdów.

CERTUS EVO2 doceniany po trzykroć

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
firma Eko-Pak, Nowy Sącz, ul. Krakowska 66

Edward Krawczyk, diagnosta w OSKP Eko-Pak Nowy Sącz:

Od kliku miesięcy pracuję na ścieżce diagnostycznej CERTUS EVO2. Najistotniejsze pozytywy, jakie dostrzegam to – po pierwsze – bardzo czytelna grafika oprogramowania, która ułatwia bieżącą obsługę. Prostota interfejsu powoduje, że praca staje się intuicyjna.

Po drugie bardzo cenię sobie funkcję rozpoznawania i badania pojazdów z napędem 4×4. Nie muszę się zastanawiać lub dopytywać właściciela pojazdu, jaki rodzaj napędu zamontowany jest w pojeździe. CERTUS umożliwia szybkie badanie, bez obawy o uszkodzenie pojazdu.

Po trzecie komfort użytkowania ścieżki jest wysoki, ponieważ pracuje ona niezwykle cicho. Po kilku godzinach pracy nie odczuwam z tego powodu zmęczenia.

Z innych funkcji doceniam także możliwość ręcznego wyszukiwania stuków, luzów czy skrzypień. Dzięki opcji precyzyjnego symulowania pracy zawieszenia mogę szybko odnaleźć źródło problemu.

Przy każdym badaniu korzystam z pilota zdalnego sterowania, co bardzo ułatwia pracę, bo nie muszę za każdym razem podchodzić do szafy. Podczas badania małych pojazdów uruchamiam tryb ręczny, aby w każdym momencie móc zatrzymać badanie, gdyby coś poszło nie tak.

Oprogramowanie linii diagnostycznej CERTUS EVO2 w opinii diagnostów

Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
firma Tkacz-Kamuda, Katowice, ul. Dobrego Urobku 9a

Seweryn Dybowski, diagnosta:

114 Pierwsze wrażenie jest takie, że oprogramowanie EVO2 jest ładne i czytelne. Ten dizajn szczególnie przemawia do kierowców, ponieważ pozwala nam – diagnostom – wytłumaczyć, w jakim stanie technicznym jest ich auto. Zegary pokazujące siły hamowania przemawiają do wyobraźni bardziej, niż np. wykres słupkowy. Ponadto program EVO2 kolorystycznie (na czerwono lub zielono) zaznacza, czy uzyskany wynik mieści się w normie. Dodatkowo ekran badania zbieżności kół graficznie pokazuje zbieżność albo rozbieżność, zamiast „suchych” liczb, które kierowcy nic nie mówią. Dzięki temu klient wyjeżdża ze stacji bardziej przekonany, nie muszę tłumaczyć zawiłości technicznych.

Program EVO2 umożliwia wpisanie rozmiaru felgi, co z kolei powoduje, że wynik pomiaru zbieżności kół jest prezentowany w milimetrach, zamiast mm/m – nie trzeba go później przeliczać.

Zbigniew Tomaszewski, diagnosta:

premiera-certus-ekran-badanie-w-tokuEkran „Badanie w toku” to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ w każdym momencie wiadomo na jakim etapie znajduje się prowadzone badanie: co już wykonano, a co jeszcze zostało do zrobienia. To upraszcza i porządkuje pracę.

Dużym udogodnieniem jest obsługa ścieżki przy użyciu pilota zdalnego sterowania. Umożliwia on przełączanie funkcji, obsługę praktycznie całego menu bez wysiadania z auta. Nie muszę podchodzić do szafy, ręcznie przełączać. Pilot ma dobry zasięg, działa bezproblemowo w każdym miejscu hali.

38Badanie owalizacji ułatwia optyczne pokazanie na zegarach zakresu, w jakim należy utrzymywać siłę hamowania. Przydatne jest również to, że badanie hamulców można wykonywać tylko na jednym kole, w tym czasie druga rolka hamulcowa nie obraca się.

Marcin Tkacz, diagnosta, właściciel firmy:

153Przydatną funkcją jest powolny rozruch rolek ciężarowych podczas badania siły hamownia. To być może drobiazg, ale nie występuje wtedy problem szarpnięcia pojazdem, a co za tym idzie mniejsze jest ryzyko przypadkowego przemieszczenia pojazdu.

Ten program ma wszelkie predyspozycje, żeby być najbardziej funkcjonalnym narzędziem diagnostycznym na rynku. Decydują o tym możliwości jego szerokiej rozbudowy i otwartość na wprowadzanie kolejnych funkcji w odpowiedzi na sugestie użytkowników.

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl