Sukces biznesowy każdej stacji kontroli jest zależny od ilości przebadanych pojazdów. Jak zatem może wpłynąć na to sama linia diagnostyczna, gdy badanie – w niezbyt odległej przyszłości – będzie musiało być potwierdzone zarchiwizowanym protokołem? Na pewno nowego znaczenia nabiorą takie cechy linii jak: stabilność pracy, prostota obsługi oraz czas, jaki trzeba poświęcić na pełną diagnostykę pojazdu z wykonaniem archiwizacji. Od tego zależeć będzie sprawność badania, zachęcająca kierowców do kolejnych odwiedzin na stacji kontroli. We wszystkie te atrybuty wyposażyliśmy CERTUSA. Zyskało to uznanie niezależnych ekspertów, którzy dwa razy pod rząd uhonorowali naszą linię Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich w 2014 i 2016 roku.

render-pom-2-medale

Po pierwsze stabilność

plyta-sterujacaUżytkownicy różnych linii diagnostycznych wskazywali na niestabilną pracę oprogramowania (czyli „zawieszanie się”) jako jedną z kluczowych niedogodności przy pracy. Tworząc CERTUSA zastosowaliśmy rozwiązania chroniące przed tym problemem. Uzyskaliśmy wysoką stabilność pracy linii dzięki głęboko przemyślanej architekturze płyty głównej (hosta) i karty pomiarowej oraz odpornemu na zakłócenia systemowi komunikacji Ethernet. Umiejscowienie wszystkich funkcji sterujących w jednej płycie pozwoliło nie tylko uprościć jej budowę, ale również istotnie ograniczyć potencjalne koszty napraw w przyszłości.

Po drugie szybka i pewna transmisja danych

diagnosta-z-pilotemAby zapewnić szybką i skuteczną transmisję danych pomiarowych zastosowaliśmy wysokoprzepustową magistralę CAN. Łączy ona poszczególne urządzenia z jednostką sterującą z wykorzystaniem koncentratorów (kart pomiarowych), które służą do zamiany sygnałów analogowych na stabilny sygnał cyfrowy. Do transmisji danych z mobilnych urządzeń pomiarowych (miernik nacisku, czujnik ciśnienia) służy natomiast bezprzewodowa komunikacja ZigBee. Jest to nowoczesny system komunikacji, który charakteryzuje się małym poborem mocy, wysoką przepustowością i zasięgiem do 100 metrów.

Falowniki dla komfortu i trwałości

falownik_dsc2461Unikalne falowniki pozwalają na łagodne rozpędzenie rolek bez uciążliwych szarpnięć badanym pojazdem. Znacząco podnosi to komfort pomiaru oraz zwiększa trwałość układu przeniesienia napędu. Dostępne są one standardowo w uniwersalnym urządzeniu rolkowym. W linii osobowej opcja łagodnego rozruchu realizowana jest poprzez zastosowanie soft startów.

Pomiar automatyczny czy ręczny – pilot dobry na wszystko

pilot_DSC59501Wiele pilotów do obsługi linii diagnostycznych miało do tej pory zbyt skomplikowaną budowę i w rezultacie diagności nie chcieli z nich korzystać. Pilot do obsługi CERTUSA jest inny. Wyróżnia się prostotą i łatwością użytkowania. Jest mały, ergonomiczny i posiada tylko kilka niezbędnych przycisków. Pozwala szybko i intuicyjnie poruszać się w menu ekranowym. Umożliwia diagnoście dostosowanie cyklu badania do jego potrzeb – przerwanie lub powtórzenie badania w całości lub w części. Dodatkowo diagnosta może prowadzić badanie w trybie ręcznym albo automatycznym. Pojemna bateria wystarcza na kilka miesięcy pracy pilota bez konieczności ładowania.

Czytaj więcej – kliknij poniżej w interesujący Cię link – wybierz z grupy „Powiązane tematy”

Porady produktowe

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl