W oparciu o kilkunastoletnie doświadczenia pracy z liniami diagnostycznymi i obserwacje, jak w polskich warunkach sprawdzają się różne rozwiązania, opracowaliśmy udoskonaloną, całkowicie autorską konstrukcję urządzeń. Uzyskana tą drogą kontrola nad produktem umożliwia także elastyczne i szybkie reagowanie oraz sprawne wprowadzanie potrzebnych zmian. Wszystko po to, by stacje wyposażane w CERTUSA 3 mogły otrzymać produkt klasy premium.

Solidna konstrukcja to priorytet

rolki_hamulcoweUrządzenia CERTUS, szczególnie rolki hamulcowe, wyróżniają się solidną konstrukcją. Widać to na pierwszy rzut oka, choćby w grubości blach i zastosowaniu pełnowymiarowych skrzyń. Dzięki temu możliwy jest np. bezproblemowy przejazd przez standardowe rolki uniwersalne pojazdów o nacisku do 18 ton na oś.

Drugim zabiegiem zwiększającym trwałość części podłogowych jest przeciwdziałanie korozji. Aby uniknąć szybkiej degradacji metalu zastosowaliśmy specjalny system zabezpieczenia antykorozyjnego oparty na wysokiej jakości farbach proszkowych.

Ochrona antykorozyjna – nowe rozwiązania starych problemów

certus_ochrona_antykorozyjnaPrzy projektowaniu urządzeń CERTUS eliminowaliśmy potencjalne ogniska korozji. Dla przykładu: zastosowaliśmy gięty element zaślepiający otwór między rolkami a obudową, zamiast spawanego, bardziej narażonego na korozję. Dodatkowo stosujemy rygorystyczne procesy chemicznego przygotowania konstrukcji stalowych do malowania wysokiej jakości farbami proszkowymi.

Silnik i przekładnia – trwałość i cicha praca

przekladniaPrzekładnie planetarne zastosowane standardowo w uniwersalnym urządzeniu rolkowym zwiększają trwałość układu przeniesienia napędu. Dzięki wysokiemu przełożeniu pozwalają na pomiar znacznie wyższych sił hamujących niż w urządzeniach z tradycyjną przekładnią walcową. Starannie dobrane silniki i wibroizolatory dodatkowo wpływają na stabilną i cichą pracę urządzenia. Z kolei silnik rolek hamulcowych dla samochodów osobowych może zostać dostarczony z hamulcem elektromagnetycznym, który ułatwia płynny wyjazd pojazdom z automatyczną skrzynią biegów oraz dostawczym.

Podzespoły od najlepszych producentów

certus_rysunek_projektowyUrządzenia linii zbudowane są z wysokiej klasy podzespołów europejskich wytwórców, a ich produkcja odbywa się w całości w Polsce. Zadbaliśmy też o to, aby najważniejsze elementy (takie jak silnik i przekładnia) mogły być serwisowane osobno, a nie wymieniane w zestawie. Nie naraża to użytkowników na ponoszenie nieuzasadnionych, wysokich kosztów nawet w odległej przyszłości.

Wszechstronna metoda Boge w testerze amortyzatorów

tester_amortyzatorowaDo badania amortyzatorów stosujemy zmodyfikowaną metodę Boge. Oferuje ona szersze możliwości diagnostyczne niż metoda Eusama. Boge jest mniej wrażliwa na rodzaj i sztywność zawieszenia oraz ciśnienie w ogumieniu badanego pojazdu. Tester CERTUS CSA pozwala na ocenę działania zawieszeń klasycznych oraz tych o progresywnej charakterystyce tłumienia.

Wzmocniona konstrukcja układu pomiarowego umożliwia bezproblemowy przejazd pojazdów o nacisku na oś do 13 ton bez stosowania klap ochronnych. Wymiary oraz konstrukcja urządzenia dodatkowo ułatwiają najazd i precyzyjnie posadowienie koła na płycie pomiarowej.

Rolka środkowa w rozmiarze XL

rolka_srodkowaBolączką wielu urządzeń jest niekontrolowany poślizg badanego koła, co może prowadzić do uszkodzenia opon. Aby wyeliminować ten problem zastosowaliśmy rolkę środkową o większej średnicy, z wykorzystaniem amortyzatora gazowego. Dzięki temu urządzenie szybciej reaguje na poślizg koła podczas pomiaru sił hamowania.

Tester zbieżności nie do zdarcia

Praktyka pokazuje, że najszybciej zużywa się tester zbieżności. Urządzenie CERTUS zaprojektowaliśmy całkowicie na nowo. Zastosowane metalowe bieżnie i wałeczki toczne zwiększają wytrzymałość i trwałość urządzenia.

Czytaj więcej – kliknij poniżej w interesujący Cię link – wybierz z grupy „Powiązane tematy”

Porady produktowe

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl