Mechaniczne urządzenie destabilizujące tor jazdy pojazdu. Konstrukcyjnie przygotowane jest do przenoszenia obciążeń nawet najcięższych samochodów, które są dopuszczone do ruchu drogowego. Płyta poślizgowa (szarpak) umożliwia doskonalenie techniki jazdy.

Zasada działania:

Kierowca wjeżdża ze stałą prędkością (około 50 km/h) pomiędzy dwa słupki. Płyta poślizgowa po wykryciu najazdu tylnej osi pojazdu wykonuje gwałtowny ruch w lewo albo w prawo. W konsekwencji pojazd wpada w poślizg. Zadaniem kierowcy jest utrzymanie toru jazdy na wprost.

Zalety urządzenia:

  • Centralna pozycja startowa, dzięki której kierowca nie jest w stanie przewidzieć, w którym kierunku nastąpi destabilizacja toru ruchu pojazdu. Ruchoma płyta po każdym ćwiczeniu powraca do centralnej pozycji,
  • Prosta konstrukcja, która zapewnia wysoką niezawodność urządzenia,
  • Wysoka pojemność akumulatorów hydraulicznych, co przekłada się na skrócenie czasu pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami.
  • Zmienna prędkość ruchu oraz skoku elementów wykonawczych. Dzięki temu rozwiązaniu można ustawić trudność ćwiczenia (w zależności od predyspozycji kierowców), a także można na bieżąco zmieniać te parametry,
  • Urządzenie przeznaczone jest zarówno dla samochodów osobowych, jak i ciężarowych (do i powyżej 3,5t dmc),
  • Jest to jedno z najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w Polsce i Europie, a tym samym dobrze spełnia swoje zadanie szkoleniowe.

Podstawowe dane techniczne:

  • Maksymalny nacisk osi: do 80 kN
  • Skok płyty: ±900 mm
  • Prędkość przesuwu płyty: do 2,5 m/s
  • Ciśnienie robocze: 200 bar
  • Wymiary (szerokość x długość x głębokość): 8460 x 3900 x 1400 mm
  • Wymiary płyty (części roboczej przeznaczonej do przejazdu samochodem): 450 cm x 370 cm
  • Moc silników: 15 kW
  • Ciśnienie w układzie hydraulicznym: nastawne, do 200 bar
  • Dopuszczalny nacisk osi: 8T
  • Skok płyty szarpiącej: 90 cm
  • Szybkość przesuwu płyty: nastawna w zależności od wymogów użytkownika
  • Płyta pokryta jest powłoką o wysokiej przyczepności
  • Detekcja ruchu pojazdu: zestaw bramek pomiarowych
  • Czas ładowania akumulatora hydraulicznego (czas pomiędzy kolejnymi szarpnięciami): około 60 s (dla średniej wartości ciśnienia)
  • Sterowanie: do wyboru tryb ręczny lub automatyczny, sterowany oprogramowaniem lub przez instruktora za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie
  • Możliwość współpracy z systemem informatycznym zarządzającym ruchem na torze ODTJ
  • Urządzenie może być wykonane w wersji indywidualnej wg odrębnej wyceny i warunków handlowych.
Rozwiń katalog

Porady produktowe

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl