Ważnym elementem jest wjazd na myjnię. Musi on być tak zlokalizowany, aby klienci bez problemu mogli wjechać i ustawić się do myjni. Musimy przewidzieć również kilka miejsc postojowych, choćby na przygotowanie pojazdu do mycia np. odkręcenie anteny, zdemontowanie naklejek i sygnalizatorów z taksówek, karetek, miejsce na odkurzanie wnętrza, itp. Ważnym elementem jest też takie rozplanowanie wewnętrznych ciągów komunikacyjnych, aby nie dochodziło do kolizji oraz zachowane były promienie skrętu pojazdów potrzebne do komfortowego manewrowania przy wjeździe i wyjeździe z myjni. Zbyt ciasne rozmieszczenie obiektu będzie zniechęcało kierowców do korzystania z usług myjni, ale również stwarzało niebezpieczeństwo stłuczek i kolizji.

Wielkość działki zależy od usytuowania na niej obiektu myjni. Ważną kwestią jest czy myjnia ma powstać na działce jako odrębna budowla czy jako uzupełnienie już istniejących obiektów. Samo stanowisko mycia samochodów ciężarowych powinno mieć minimalne wymiary 30 x 6 m. W przypadku myjni samoobsługowej wymiary stanowiska to 5×7 m i ich wielokrotność w zależności od liczby planowanych stanowisk. Do tego dochodzą jeszcze pomieszczenia biurowe, techniczne, magazyn środków myjących, miejsca parkingowe, dojazd i wyjazd z myjni.

Myjnia tunelowa to hala o odpowiedniej długości, szerokości i wysokości z zapleczem dla pracowników i urządzeń. W części gdzie następuje mycie pojazdów rozmieszczone są zestawy szczotek myjących, urządzeń do mycia wysokociśnieniowego oraz urządzenia do suszenia, nabłyszczania, mycia felg, itp. Samochody najeżdżają lewym kołem na prowadnicę, gdzie specjalny łańcuch z rolkami przeciąga pojazd przez kolejne fazy mycia. Kierowca pozostaje w pojeździe przez cały cykl mycia. Pojazdy na myjnię wjeżdżają w sposób ciągły z zachowaniem określonej odległości pomiędzy nimi.

Myjnie tunelowe mają tę podstawową zaletę, że można je rozbudowywać etapami. Na samym początku konieczne jest wybudowanie hali o docelowej długości i łańcucha ciągnącego. Pozostałe urządzenia dokłada się według potrzeb i możliwości finansowych. Oczywiście na etapie projektowania trzeba to wszystko uwzględnić. Myjnie tunelowe mają przepustowość od 20 do nawet 140 samochodów na godzinę.

Technologia z najwyższej półki

Możliwość zlokalizowania myjni na danej działce należy sprawdzić w miejscowym planie zagospodarowania. Jeśli nie okreslono miejscowego planu zagospodarowania to należy wystąpić o warunki zabudowy dla danej działki. Nasi doradcy pomagają inwestorowi na każdym etapie powstawania inwestycji, zarówno w kwestiach technicznych, jak i formalnych. Naszym celem jest współpraca z klientem, aby stworzyć myjnię, która będzie dobrze odpowiadała na potrzeby lokalnego rynku i kierowców korzystających z jej usług.

Sprzedawane przez naszą firmę myjnie to nie tylko atrakcyjny wygląd, ale również technologia z najwyższej półki oraz przemyślane rozwiązania. Zastosowanie falownika przekłada się na spore oszczędności podczas eksploatacji. Pozwala na korzystanie z różnych prędkości pompy i sterowanie ciśnieniem oraz przepływem wody niezależnie od programu mycia. Oznacza to oszczędność kosztów wody i środków chemicznych.

Specjalny kształt ramion obrotowych w myjni samoobsługowej daje pełny, 360-stopniowy zakres korzystania z lancy wysokociśnieniowej i szczotki piany. Klientowi myjni pozwala to na swobodę ruchu – umożliwia pełen obrót każdej lancy podczas mycia samochodu unikając plątaniny węży.

Przy pomocy programu administracyjnego ProfitManager można w prosty i wygodny sposób zarządzać kilkoma myjniami przez Internet. Tworzenie statystyk, zarządzanie cenami, programowanie kart do myjni oraz zarządzanie klientami – to tylko niektóre z wielu możliwości oferowane przez program ProfitManager.

Funkcjonowanie myjni w zimie

W przypadku myjni samoobsługowych niezbędny jest system przeciwzamarzaniowy (chroniący węże przed mrozem), a także podgrzewanie posadzki zapobiegające tworzeniu się „lodowiska.” System umożliwiający pracę myjni na mrozie szybko docenimy, a jego brak zemści się już przy pierwszym spadku temepratury poniżej zera i konieczności zamknięcia myjni. Biorąc pod uwagę klimat naszego kraju trzeba bezpiecznie założyć, że w miesiącach od listopada do marca (5 miesięcy) mamy do czynienia z przymrozkami i regularnymi mrozami.

W zimie należy liczyć się również z mniejszą liczbą klientów chcących umyć pojazd, szczególnie na myjni samoobsługowej. Najlepszym rozwiązaniem ze względów ekonomicznych jest budowa myjni automatycznej (szczotkowej) wraz z myjnią samoobsługową. Zabezpiecza nas to przed spadkiem przychodów i tzw. „martwym sezonem” w zimie. Dodatkowo możliwe jest wykorzystanie wspólnego pomieszczenia technicznego oraz oczyszczalni wody, co obniża koszty.

 
 
Czytaj więcej na temat inwestycji w myjnię – kliknij poniżej w interesujący Cię link – wybierz z grupy „Powiązane tematy”

Porady biznesowe

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl