Myjnia to biznes sezonowy dlatego tak ważna jest jej przepustowość, czyli możliwość obsłużenia jak największej liczby pojazdów w szczycie „sezonu na mycie”. Zniecierpliwiony długim oczekiwaniem na swoją kolej klient wybierze konkurencyjną myjnie, gdzie kolejki są mniejsze. Naturalnie jak każda inwestycja także i myjnia jest narażona na okresy, w których myć jest więcej i mniej.

Ważną sprawą jest, aby w okresie największego natężenia mieć możliwość obsłużenia dużej liczby pojazdów chcących skorzystać z usług myjni. Prym tutaj wiodą myjnie tunelowe mogące umyć nawet 140 pojazdów na godzinę. W przypadku myjni samoobsługowych liczbę stanowisk powinniśmy tak dobrać, aby w szczytowych godzinach ruchu na myjni nie tworzyła się kolejka dłuższa niż dwóch oczekujących pojazdów do jednego stanowiska mycia. Z kolei myjnia automatyczna jest efektywna, kiedy myje powyżej 600 pojazdów miesięcznie. Najpopularniejsze myjnie portalowe które często spotykamy przy stacjach paliw mogą umyć w zależności od rodzaju programu i maszyny maksymalnie do 14 pojazdów na godzinę. Jeśli spodziewamy się większego ruchu na myjni powinniśmy wybrać myjnię tunelową, która może umyć od 20 do 140 pojazdów na godzinę. Myjnia tunelowa jest dedykowana miejscom o naprawdę dużym natężeniu ruchu pojazdów. Najlepiej sprawdza się w centrach miast i przy galeriach handlowych.

System odzyskiwania wody to konieczność

DSC_2069Każda myjnia zużywa duże ilości wody. Średnia cena wody do celów przemysłowych (mycia) to ok. 6,00 zł/m3.Cena kształtuje się różnie w zależności od regionu kraju i danego miasta.
Średnie zużycie wody do celów mycia wygląda się następująco:

  • samochody ciężarowe (zestaw – ciągnik z naczepą) zużywają średnio ok. 1000-2000 litrów (1-2 m3) wody w procesie mycia pojazdu,
  • autobusy zużywają średnio ok. 1000 l wody w procesie mycia (wartość ta dotyczy autobusu przegubowego o długości 18 m),
  • samochody osobowe potrzebują średnio 120 l wody w procesie mycia.

Dla obniżenia kosztów mycia stosuje się system recyklingu wody, który pozwala odzyskać do 90 proc. wody. Odzyskana woda może zostać powtórnie użyta do mycia, jedynie ostateczne spłukanie pojazdu następuje przy użyciu wody świeżej.

Panorama1CNajnowszy system opatentowanej technologii AquaBio polega na zastąpieniu tradycyjnej komory napowietrzania, dużo szybszym i bardziej efektywnym systemem „mikro” dotleniania ścieków hydrocyklonami tlenowymi, co pozwala na przyspieszeniu powolnego, naturalnego procesu dotleniania biomasy zbiornika, co przy bardzo efektywnym hydrocyklonowym mikrozagęszczeniu masy tlenem powoduje wywołanie przyspieszonej reakcji procesu naturalnej flotacji masy tłuszczowej, eliminuje możliwość rozrostu zbędnej flory bakteryjnej oraz powoduje erozję tlenową cząsteczek chemicznych. 85 proc. oczyszczanej wody pracuje w obiegu zamkniętym.
Poprzez zastosowanie systemu recyklingu wody oszczędzamy koszty zakupu wody oraz przyczyniamy się do dbałości o środowisko.

 
 
Czytaj więcej na temat inwestycji w myjnię – kliknij poniżej w interesujący Cię link – wybierz z grupy „Powiązane tematy”

Porady biznesowe

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl