OSM w Wolsztynie
Berzyna 83, 64-200 Wolsztyn

Kompleks motoryzacyjny w Wolsztynie jest własnością tutejszej Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej. Początki działalności firmy sięgają lat trzydziestych ubiegłego wieku, natomiast nigdy wcześniej spółka nie prowadziła stacji kontroli pojazdów czy też warsztatu. Działania przedsiębiorstwa obejmują bardzo wiele branż, w tym między innymi: skup mleka, oczyszczanie ścieków, hodowlę karpia, wykonywanie analiz fizyko–chemicznych i bakteriologicznych, jak również prowadzenie dwóch stacji paliw, myjni oraz restauracji.

I właśnie biznes stacji paliw z myjnią właściciele firmy postanowili poszerzyć o „okręgówkę” i warsztat samochodowy. Doszli do wniosku, że stworzą swego rodzaju „motoryzacyjne zagłębie”. Przy drodze wjazdowej do Wolsztyna od strony Wschowy działa duża stacja paliw Statoil wraz z myjnią, restauracją i parkingiem. Miejsce wprost idealnie nadawało się na wzbogacenie go o sklep motoryzacyjny, OSKP i serwis pojazdów. Sprawę ułatwiała duża działka, która bezpośrednio przylega do stacji paliw. Komunikacyjnie miejsce jest bardzo dobrze zorganizowane. Dodatkowo magistrat dobudował 50 metrów drogi asfaltowej, co usprawniło wjazd i wyjazd.

Właściciele spółdzielni nie mieli doświadczenia w prowadzeniu motoryzacyjnego biznesu, dlatego oczekiwali od naszej firmy pomocy w poprowadzeniu przedsięwzięcia od początku do końca. OSM wskazała projektanta, który przy ścisłej kooperacji z naszą ekipą zaprojektował obiekt. Zanim jednak ciężki sprzęt wjechał na plac budowy upłynęły długie godziny na dopracowywaniu koncepcji całego biznesu. Ostatecznie przyjęto, że w budynku znajdą się: okręgowa stacja kontroli pojazdów wraz z trzystanowiskowym serwisem, sklepem motoryzacyjnym i powierzchnią magazynową. Projekt technologiczny dostarczył fachowiec z WSOP, a projekt budynku opracowała regionalna firma projektowa od lat współpracująca z OSM.

Inwestor całkowicie zaufał nam w kwestii stacji kontroli i serwisu, powierzając dobór urządzeń, sposób ich rozmieszczenia oraz wszystkie inne kwestie. Życzeniem właściciela było także, aby w obiekcie znalazł się sklep, oraz aby wolna powierzchnia została zagospodarowana na magazyn części, przechowalnię opon, itp. Transport pomiędzy kondygnacjami zapewnia specjalna winda, która pozwala uniknąć noszenia ciężarów na plecach pracowników.

Stacja kontroli pracuje w oparciu o linię diagnostyczną CERTUS EVO2. Wyrazista kolorystyka urządzeń kontrastuje z utrzymanym w jasnych barwach wnętrzem hali. Całość tworzy ciekawy efekt wizualny. Linia CERTUS daje możliwość rozbudowy o dodatkowe funkcje (badanie pojazdów z napędem 4×4, wspomaganie wyjazdu z rolek, itp.) w dowolnym momencie, bez konieczności prowadzenia czasochłonnych przeróbek. Dodatkowo ścieżka może służyć jako recepcja dla pojazdów przyjmowanych do napraw serwisowych.

Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że inwestor mocno postawił na rozwiązania ergonomiczne i trwałe. Od początku zdecydował o zakupie wytrzymałych, choć nienajtańszych, niemieckich podnośników Zippo. W obiekcie powstała także instalacja olejowa, która pozwala uniknąć rozlewania oleju z baniek, a tym samym zapewnia czystość na hali i łatwość dozowania. Na tego typu rozwiązania decyduje się wciąż niewielu właścicieli niezależnych serwisów. Cieszy nas, że inwestor zaufał nam w kwestii proponowanych rozwiązań.

Serwis pojazdów pracuje w oparciu o trzy stanowiska. Jedno z uniwersalnym podnośnikiem czterokolumnowym umożliwiającym pomiar geometrii kół i obsługę samochodów dostawczych oraz dwa podnośniki dwukolumnowe dedykowane do obsługi samochodów osobowych. Komplet urządzeń dodatkowych pozwala świadczyć bardzo szeroki wachlarz usług serwisowych: od prostych napraw eksploatacyjnych, poprzez obsługę klimatyzacji, ogumienia, a na ustawianiu geometrii kończąc.

Obiekt został otwarty 21 maja 2013 roku. Budowa rozpoczęła się w czerwcu 2012, a zakończyła w lutym. Duża w tym zasługa znakomitej firmy budowlanej, która mimo srogiej zimy oddała budynek w terminie. Piszemy o tym nieprzypadkowo, bowiem z punktu widzenia późniejszego montażu urządzeń solidne i zgodne z projektem wykonanie „budowlanki” jest kluczowe.

Kompleks w Wolsztynie to szczególny typ obiektu, gdzie na jednej działce świadczone są kompleksowe usługi dla kierowcy, czyli: sprzedaż paliw, myjnia, stacja kontroli pojazdów, serwis oraz sklep motoryzacyjny. Stwarza to doskonałe warunki do krzyżowego promowania usług, bowiem każdemu klientowi można zaoferować zarówno zakup paliwa, przegląd rejestracyjny czy usługi mycia. Dla samego klienta również jest to wygodna sytuacja, ponieważ w jednym miejscu może kompleksowo załatwić niemal wszystkie sprawy związane z bieżącym użytkowaniem pojazdu. Ponadto stacja paliw zapewnia jeszcze jeden, nieoceniony szczegół – wysoką cykliczność odwiedzin, a to daje sporą szansę, że klientowi szybko utrwali się przekaz reklamowy dotyczący pozostałych usług.

Właścicielom wolsztyńskiego kompleksu życzymy dużo biznesowego powodzenia, kolejki samochodów przed stacją kontroli oraz umówionych na dwa tygodnie w przód wizyt w serwisie. Wierzymy, że bardzo rozsądne założenia przyjęte podczas powstawania tegoż kompleksu zwrócą się w postaci zyskownej pracy przez kolejne, długie lata.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl