Szybsze zużywanie się uszczelnień, większy pobór prądu, a w skrajnych przypadkach nawet zatarcie pompy – takie mogą być konsekwencje pracy podnośnika warsztatowego, w którym na czas nie wymieniono oleju hydraulicznego. Serwis WSOP zaleca cykliczne przeglądy oraz wymiany części i materiałów eksploatacyjnych w podnośnikach hydraulicznych.

PoDSC_4509dnośnik samochodowy to bardzo często podstawowe i najważniejsze urządzenie w każdym warsztacie czy też na stacji kontroli pojazdów. Dużą część podnośników – zarówno tych dwukolumnowych, czterokolumnowych, jak i nożycowych – stanowią urządzenia o napędzie hydraulicznym. Jak większość sprzętu wymagają one okresowych przeglądów, w tym także cyklicznej wymiany uszczelnień, węży, przewodów oraz oleju hydraulicznego.

Podczas pracy olej stopniowo traci swoje pierwotne właściwości. Mówiąc potocznie: „starzeje się.” W wyniku utleniania powstają substancje o charakterze kwasów, żywic i osadów węglowych. Z racji swojej dużej lepkości osadzają się one na ściankach układu hydraulicznego, tworząc powierzchnię podobną do papieru ściernego. Konsekwencją tego procesu jest powstawanie zwiększonego tarcia, co może w skrajnym przypadku doprowadzić nawet do zatarcia pompy

– tłumaczy inżynier serwisu WSOP, Adrian Kuśka.

Posiadając wieloletnie doświadczenie w serwisowaniu podnośników Serwis WSOP zaleca wymianę oleju hydraulicznego co 2 lata, ale także przy każdej wymianie pompy i/lub siłowników. Z kolei węże hydrauliczne, ze względu na ich parcenie, zaleca się wymieniać co 5 lat. Podane okresy dotyczą przypadków, kiedy producent sprzętu nie określił zaleceń, odnośnie terminów wymiany oleju i przewodów hydraulicznych.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo u dyspozytorów regionów serwisowych.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl