Iveco Gibas
Piła, ul. Wawelska 115

gibas_2Iveco Gibas to rodzinna firma istniejąca od 1999 roku. Od wielu lat prowadzi serwis pojazdów tej włoskiej marki w Wyszynkach niedaleko Piły. Doskonała renoma i zadowolenie klientów uczyniły firmę rozpoznawalną na terenie całej Wielkopolski.

Właściciele poszukiwali możliwości rozwoju prowadzonego biznesu. Obecna lokalizacja nie dawała takiej możliwości. Trafili na obiekt w Pile, który poprzedni inwestor postanowił sprzedać. Budynek powstał już w 2008 roku, ale ze względu na ówczesną kiepską koniunkturę na rynku właściciel nie zdołał tej inwestycji doprowadzić do końca. Kilka lat obiekt stał pusty, czekał na lepsze czasy, aż w końcu został kupiony przez firmę Gibas.

gibas_1gibas_3Budynek jest duży, posiada powierzchnię serwisową 1850 metrów kwadratowych. Jeżeli chodzi o prace budowlane to nowy nabywca nie miał zbyt wiele do roboty. Obiekt był już w większości gotowy. Prace skupiły się na jego wyposażeniu i ostatecznym uruchomieniu.

Inwestorowi zależało przede wszystkim na zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań. Jego celem było śmiałe wejście w XXI wiek, dlatego z góry odrzucił półśrodki i rozwiązania technologicznie przestarzałe. Właściciel firmy bardzo jasno sprecyzował swoje oczekiwania względem ścieżki diagnostycznej. Wybór padł na urządzenie CERTUS EVO2, a złożyło się na to kilka powodów. Przede wszystkim miała to być linia, która w przyszłości będzie pozwalać na prostą rozbudowę o wagę w urządzeniu rolkowym czy też uruchomienie funkcji rozpoznawania i badania pojazdów z napędem 4×4. Tego typu udogodnienia są koniecznością, ponieważ ścieżka jest na co dzień wykorzystywana nie tylko do wykonywania przeglądów rejestracyjnych, ale także służy jako recepcja serwisu. Szczegółowa diagnoza pojazdu przed przyjęciem na warsztat jest wręcz niezbędna.

gibas_6gibas_8W obiekcie znajduje się Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów oraz 10 stanowiskowy, przejazdowy warsztat. 6 stanowisk posiada kanały, a pozostałe 4 to stanowiska płaskie. Cały koncept i plan obiektu nasza firma wypracowała z poprzednim właścicielem na etapie powstawania budynku. Zanim pierwsza łyżka koparki została wbita w ziemię przygotowaliśmy z inwestorem i projektantem wizję całego kompleksu. Ze względu na skomplikowane losy tej budowy, nowy właściciel przejął obiekt niejako z „dobrodziejstwem inwentarza.” Etap projektowania został przeprowadzony dużo wcześniej, pozostało jedynie dokończyć rozpoczęte prace.

Inwestor – firma Gibas – szczególnie zadowolony jest z użytkowanej instalacji dystrybucji oleju. Podczas wyposażania obiektu właściciel pierwotnie miał inną wizję systemu olejowego, niż ta zaproponowana przez naszą firmę. Ostatecznie zmienił jednak zdanie i przystał na nasze sugestie. Cieszy nas, że instalacja spełnia swoje zadanie, a inwestor jest z niej zadowolony.

W kanałach naprawczych zlokalizowane są punkty odbioru zużytego oleju, dzięki którym ciecz z wanien przetłaczana jest do zbiornika w osobnym pomieszczeniu. Pomiędzy kanałami na hali naprawczej zlokalizowane są dwa stojaki ze zwijadłami do dystrybucji świeżego oleju. Po wprowadzeniu unikalnego numeru zlecenia system wydaje odpowiednią ilość oleju silnikowego.

Zastosowane tutaj rozwiązania technologiczne powodują, że próżno szukać podobnego obiektu w promieniu 100 km. Dbałość o wysoki poziom usług powoduje, że pracy nie brakuje, czego na kolejne lata serdecznie inwestorowi życzymy.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl