Dealer BMW Bawaria Motors
Al. Roździeńskiego 204, 40-315 Katowice

Bawaria Motors to firma, która wchodzi w skład grupy PGA. Obiekt w Katowicach był kolejnym, przy powstaniu którego braliśmy udział. Wcześniej współpracowaliśmy już z tym inwestorem podczas budowy serwisów: Mercedesa w Poznaniu, BMW w Jankach koło Warszawy oraz Peugeota w Piasecznie.
Katowicki salon jest zupełnie nowym obiektem BMW oraz MINI w aglomeracji śląskiej. Zastąpił on kompleks zlokalizowany do tej pory przy ul. Kościuszki. Inwestor wybudował salon z serwisem od podstaw, kształtując jego projekt ściśle pod swoje potrzeby.
Powstawanie tego typu obiektu motoryzacyjnego to specyficzny i żmudny proces, w którym jednocześnie bierze udział wiele firm oraz osób. Ze strony naszej firmy – na każdym etapie – wymagał odbycia wielu spotkań, narad i bieżących konsultacji z wykonawcą, architektem oraz inwestorem. Wypracowaliśmy wspólnie projekt rozmieszczenia urządzeń naprawczych oraz niezbędnych instalacji. Klient wymagał od nas terminowości w podejmowaniu decyzji, dostawach kolejnych urządzeń oraz ich montażu.

Była to kolejna inwestycja tego klienta, dlatego częściowo powtarzał on koncepcje wypracowane wcześniej w obiekcie w Jankach. Rozwiązania te zostały dopracowane do gabarytów i funkcji serwisu w Katowicach. Inwestor do pewnych czynności dobierał urządzenia topowe, a kiedy indziej decydował się na rozwiązania pracujące z poszanowaniem ergonomii i nowoczesności, ale z przyzwoitym stosunkiem jakości do ceny.
Główna hala katowickiego serwisu mieści: 8 stanowisk mechanicznych wyposażonych w podnośniki dwukolumnowe o udźwigu 3,0 tony, 1 stanowisko do geometrii oparte na podnośniku nożycowym oraz 3 stanowiska płaskie do napraw elektrycznych. W serwisie znajdują się także 3 podnośniki stemplowe, z których jeden pracuje w recepcji, gdzie odbywa się przyjęcie auta do serwisu, drugi działa ze ścieżką diagnostyczną CERTUS, a trzeci obsługuje pozostałe naprawy mechaniczne.
Ścieżka diagnostyczna CERTUS wyposażona jest w opcję badania pojazdów z napędem 4×4. System zastosowany w urządzeniach CERTUS automatycznie – bez udziału pracownika – rozpoznaje rodzaj napędu i przeprowadza badanie bez obawy o uszkodzenie samochodu. Rolki hamulcowe posiadają specjalne klapy. W osobnym pomieszczeniu, zaraz obok salonu MINI, działa dodatkowo recepcja serwisu pojazdów tej marki wyposażona w podnośnik dwukolumnowy i bębnowy odciąg spalin.

Wyposażenie serwisu uzupełniają: instalacja olejowa z monitoringiem i pięcioma punktami wydawania oleju, zestaw do obsługi ogumienia, geometria 3D w specyfikacji BMW oraz wózki narzędziowe i stoły warsztatowe. Stanowiska serwisu znajdują się w dwóch rzędach, przy których zamontowano szynowe odciągi spalin, każdy z trzema wózkami jezdnymi.
Na uwagę zasługuje wspomniana instalacja olejowa wyposażona w elektroniczne czytniki kart. Przy użyciu karty i numeru zlecenia system wydaje odpowiednią ilość oleju silnikowego. W osobnym pomieszczeniu obok hali serwisowej znajdują się pojemniki ze świeżym i zużytym olejem. Na zewnątrz budynku wyprowadzono króciec do odbioru zużytego oleju, co zapewnia czystość i łatwość jego odbioru.

Stanowiska mechaniczne pracują w oparciu o podnośniki dwukolumnowe o udźwigu 3,5 tony. Z kolei recepcję i stanowisko z linią diagnostyczną wyposażono w dźwigniki stemplowe Unilift. Stanowisko do geometrii pracuje w oparciu o dźwignik nożycowy oraz urządzenie do kontroli i regulacji geometrii zawieszenia w technologii 3D. Wyposażenie serwisu uzupełnia urządzenie do serwisowania układów klimatyzacji.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl