Dealer BMW Bawaria Motors Janki
Al. Krakowska 5, Falenty

Salon BMW i Mini w Jankach w 2010 roku był zupełnie nowym obiektem w aglomeracji warszawskiej, który powstał we współpracy z naszą firmą. Inwestor wybudował salon z serwisem od podstaw, kształtując jego projekt ściśle pod swoje potrzeby. Kontrakt na wyposażenie serwisu był dla naszej firmy sporym wyróżnieniem. Firma Bawaria Motors jest bardzo wymagającym inwestorem, a po drugie marka BMW nadawała całemu przedsięwzięciu wyjątkowego charakteru.
Bawaria Motors wchodzi w skład grupy PGA, która prowadzi sprzedaż i serwis pojazdów takich marek jak: BMW, Mini, Mercedes-Benz oraz Peugeot. Obiekt w Jankach był kolejnym, przy powstaniu którego braliśmy udział. W ramach grupy PGA wcześniej współpracowaliśmy już z tym inwestorem podczas budowy serwisu Mercedesa w Poznaniu.

Powstawanie tego typu obiektu motoryzacyjnego to specyficzny i żmudny proces, w którym jednocześnie udział bierze wiele firm oraz osób. Ze strony naszej firmy – na każdym etapie – wymagał odbycia wielu spotkań, narad i bieżących konsultacji z wykonawcą, architektem oraz inwestorem. Wypracowaliśmy wspólnie projekt rozmieszczenia urządzeń naprawczych oraz niezbędnych instalacji. Klient wymagał od nas terminowości w podejmowaniu decyzji, dostawach kolejnych urządzeń oraz ich montażu.
Oczekiwaniem inwestora było także zaproponowanie takiej kompletacji urządzeń, która spełniać będzie wszystkie wymagania importera marki BMW.

Hala serwisu mieści w sumie 12 stanowisk: 6 naprawczych z podnośnikami dwukolumnowymi, stanowisko do geometrii oparte na podnośniku nożycowym, 3 stanowiska płaskie do napraw elektrycznych oraz stanowisko szybkiego serwisu i recepcję. Przyjęcie auta do serwisu odbywa się przy użyciu ścieżki diagnostycznej CERTUS z opcją badania 4×4, pracującej na jednym stanowisku z podnośnikiem stemplowym. System zastosowany w urządzeniach CERTUS automatycznie – bez udziału pracownika – rozpoznaje rodzaj napędu i przeprowadza badanie bez obawy o uszkodzenie samochodu.
6 stanowisk naprawczych pracuje w oparciu o podnośniki dwukolumnowe o udźwigu 3,0 tony. Z kolei recepcję i stanowisko szybkiego serwisu wyposażono w dźwigniki stemplowe Unilift o udźwigu 3,5 tony. Stanowisko do geometrii posiada dźwignik nożycowy oraz urządzenie do kontroli i regulacji geometrii zawieszenia w technologii 3D.

Wyposażenie serwisu uzupełniają: instalacja olejowa z monitoringiem i pięcioma punktami wydawania oleju, zestaw do obsługi ogumienia, geometria 3D w specyfikacji BMW oraz wózki narzędziowe i stoły warsztatowe. Na uwagę zasługuje wspomniana instalacja olejowa wyposażona w elektroniczne czytniki kart. Przy użyciu karty i numeru zlecenia system wydaje odpowiednią ilość oleju silnikowego.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl