Bury Sp. z o.o. – partner serwisowy MAN Truck & Bus Polska
20-952 Lublin, ul. Mełgiewska 7-9

Firma Bury Sp. z o.o. od wielu lat działa w branży hurtowej sprzedaży owoców cytrusowych. Posiada magazyny, chłodnie, dojrzewalnie bananów, ale także kilkadziesiąt zestawów chłodniczych (ciągnik siodłowy z naczepą) do transportu owoców. Już wcześniej na własne potrzeby firma posiadała jednostanowiskowy serwis, gdzie wykonywano bieżące obsługi floty. Do dyspozycji był także serwis mobilny, który mógł przeprowadzić naprawę pojazdów na trasie. Kilka lat temu zapadła decyzja o budowie profesjonalnego, dużego obiektu serwisowego. A ponieważ spółka korzysta z floty pojazdów MAN to od razu uzyskano autoryzację. Dzięki temu firma zapewnia pełny serwis własnej floty, a dodatkowo jest to solidne źródło przychodu. Obiekt uruchomiono w 2011 roku.

Inwestor – wcześniej niezwiązany z branżą motoryzacyjną – postawił przed nami zadanie bieżącego nadzoru nad projektowaniem i budową całego obiektu. Było to dla nas spore wyróżnienie, bowiem właściciele firmy powierzyli nam całościową opiekę nad realizacją dużego projektu. Współpraca opierała się na wzajemnym zaufaniu, co przyniosło doskonałe efekty, przede wszystkim dla naszego klienta. Na szczególne podkreślenie zasługuje też kolejność prowadzonych prac. Element ten jest często niesłusznie pomijany jako zbędny. W tym przypadku było inaczej. Mianowicie najpierw powstała całościowa koncepcja obiektu i jego funkcji, następnie wybrano urządzenia, a dopiero później powstały projekty: budowlany i technologiczny, które były niejako odpowiedzią na potrzeby inwestora i przewidziane dla tego obiektu funkcje. Taka właśnie kolejność prac (niemalże wzorcowa) pozwoliła na stworzenie obiektu ściśle pod założone wymagania. Na etapie budowy przedstawiciel WSOP brał udział w szeregu spotkań i konsultacji z głównym wykonawcą budowlanym, odpowiadając na bieżące pytania konstrukcyjne dotyczące, np. budowy kanałów czy przygotowania do montażu poszczególnych urządzeń.

Na etapie planowania obiektu inwestor zrezygnował z systemu olejowego, uznając, że nie jest to wydatek niezbędny. Pod koniec budowy zmienił jednak zdanie i postanowił dołożyć ten element do niemal gotowej hali. Z perspektywy czasu jest to system, z którego inwestor jest najbardziej zadowolony. W każdym z kanałów naprawczych zlokalizowany jest pneumatyczny system odbioru zużytego oleju, który przetłacza ciecz z wanien do zbiornika umieszczonego w osobnym pomieszczeniu. Na zewnątrz budynku wyprowadzono króciec do odbioru zużytego oleju, co zapewnia czystość i łatwość jego odbioru. W centralnym miejscu hali naprawczej zlokalizowany jest stojak ze zwijadłami do dystrybucji świeżego oleju. Na uwagę zasługują również elektroniczne czytniki kart. Przy użyciu karty i unikalnego numeru zlecenia system wydaje odpowiednią ilość oleju silnikowego. Właściciel obiektu zdał się na doświadczenie naszej firmy w kwestii projektowania instalacji tego typu. Umożliwiło to powstanie funkcjonalnego systemu olejowego, który doskonale odpowiada na potrzeby użytkowników.

Hala lubelskiego serwisu MAN mieści 8 stanowisk naprawczych, w tym dwa płaskie. Na jednym z trzech kanałów zamontowano uniwersalną ścieżkę diagnostyczną CERTUS, która w razie potrzeby służy także jako recepcja serwisu celem sprawdzenia podzespołów pojazdu i wykrycia ewentualnych usterek. Wyposażenie głównej hali serwisu uzupełniają: urządzenie do geometrii Haweka AXIS 4000, stacja klimatyzacji dla pojazdów ciężarowych, wózki narzędziowe, cztery pojedyncze (punktowe) wyciągi spalin, różnego typu „kobyłki” oraz niewielka, mobilna suwnica. Pracownicy serwisu są szczególnie zadowoleni z geometrii Haweka, która umożliwia bardzo szybki i dokładny pomiar. Stanowiska z kanałami naprawczymi posiadają na wyposażeniu dźwigniki i wanny zlewowe do wymiany oleju.
W osobnym pomieszczeniu na skraju hali naprawczej zlokalizowano punkt serwisowy ogumienia. Znajdują się tu: komputerowa wyważarka do kół pojazdów ciężarowych z windą, demontażownica do opon oraz klatka po pompowania kół z inflatorem. Wyposażenie uzupełnia myjka do kół, wulkanizator i wanna do sprawdzania szczelności opon.

Kontakt dla dziennikarzy

Bartłomiej Szepielak – email: b.szepielak [at] wsop.pl – tel. stac. (32) 332-49-30

Do pobrania

Kontakt z WSOP

Biuro WSOP: ul. Pszczyńska 306, 44-100 Gliwice
Kontakt: tel. (032) 332-49-30; fax (032) 332-48-48
Email: info@wsop.pl